Som sagt - kärlek äääär det. Min förra var en hus-ärvd något bedagad Greenline med ett par trasiga lås så sidorna bände i sär lite om man knuffade på den, liksom på vintern när den frös (vilket förstås skedde fortare än i en med hela fästen). Hade då bara trädgårdsrester och vegetabiliskt från köket i, av egen tradition och ovilja till fler odjur än rådjuren i trädgården (vill fö inte ha dem heller).
Har i princip inte haft problem med för torrt eller vått fastän jag bara lägger i och rör om. Lite torrt eller färskt gräs eller grönrens fr trädgård någon gång kanske men aldrig med vetenskap.
Ledsnade hur som helst på den trasiga i fjol och köpte ny, blandar nu det mesta fr köket med lite jord från trädgårdskomposten + en säck löv som stått och halvjäst sedan i höstas - nu har det tinat bra och ryker minsann! för första gången, mer än kroppsvarmt iaf. Maskarna har alltid gjort sitt i bra tid förr men nu är det Fart och de tycks klara sig fint. Luftar och har mig.
Är uppvuxen med bekvämaste sortens vegetabilisk kökskompost på villatomt: Allt i en hög under en gran där ingen går, rör om någon gång om året, använd jorden underst om du behöver.
Osså ut med resultatet, att lätta upp keramikerleran jag har under grästorven och i rabatterna!