Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad ska man betala, En yngre person
          ingrid fuxwall
          Inlägg 01-05-2010, 21:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

För trädgårdshjälp.

Typ gräsklippning, att röja efter nersågade trän och annat - någon som kan råda mig

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Bee
          Inlägg 02-05-2010, 19:16
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Men hallå, björkved? Finns det inte folk som vill ha det till att elda i brasan med? Annons på Icas anslagsruta typ "Björkved gratis mot avhämtning". Eller vill folk bara ha färdighugget numera?

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 02-05-2010, 19:45
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (Bee @ 02-05-2010, 20:16) *
          Men hallå, björkved? Finns det inte folk som vill ha det till att elda i brasan med? Annons på Icas anslagsruta typ "Björkved gratis mot avhämtning". Eller vill folk bara ha färdighugget numera?

Men jag vill behålla veden själv och tänker klyva den och de tunnare delarna som inte är kapad tänker jag kapa själv. Från början tänkte jag göra jobbet själv - att dra upp klamparna från den branta sluttningen, men så kom grannen med förslaget att sonen kunde hjälpa till och jag såg genast en utväg.

I dag har ynglingen jobbat hårt. Tänkte igenom och bad honom om ett pris för jobbet men vilken 17 åring som blivit kommenderad av "styvmor" att ge sig iväg till grannen och jobba kan med att be om ett vettigt pris.

Han kom med ett förslag och jag dubblade och är överlycklig, tror att även han känner sig nöjd för det tog inte så lång tid men han jobbade hårt och då tycker jag att man ska uppmuntra det, han sa i alla fall att han gärna kommer tillbaka och gör andra jobb.

ingrid

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 08:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon