CITAT (Meriona @ 02-05-2010, 09:19)

Herrejösses, jag undrade varför du lag så enorma stenbumlingar i odlingsbäddarna för, när jag klickar på bilden ser jag ju att det är SÄCKAR!
Fliset ser jättesnyggt ut!

Tyckte jag OCKSÅ!
Visst är det härligt när det går undan, lite insatts en helg så syns det så stor skillnad

Jag har grävt upp sådant som självsått sig ute i landen i dag för att kunna gräva om i veckan om vädret håller sig. Ovant att så många perenner strukit med, det har ju varit lite räddningen när sniglarna äter upp det mesta som sås som fröer
Fliset ser fint ut i gångarna! Tyvärr funkar det inte hos oss, det skulle sjunka i leran per omgående när det blir regn. Nu har vi gräs i huvudgångarna, skönt att slippa slira i leran. Klipper med en trimmer. Provade ett lager torv ett år, men det blev bara supper-gegg ihop med leran då det regnade. Nu syns det hur lite tid jag ägnade åt ogräset de två senaste åren pga tre flyttar mellan hus, även om jag tar bort det så har rötterna fått fäste.
Klippte en 3cm snigel i dag, fet och fin. Mamma hade planterat lite sommarblommor där våra vita, rosa rosenstavar och nejlikan stått. Är det sant att sorkar itne gillar kejsarkronor?
Min sambo körde med vattenslangen på de torra, torra landen där småplantorna och det höstplanterade törstade.
Hoppas på mer värme! Nästa helg blir det Lisebergs trädgårdsdagar med inspiration!
Redigerat av Wilmer: 02-05-2010, 21:36