Det finns en tråd till i det här ämnet:
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=97611 Där framgår tydligt att alla gifter är just gifter!
Tänk på det innan du använder något som du förmodligen kommer att ångra på det ena eller andra sättet.
Ja, jag har massor med kers i både gräsmatta/ogräsmatta och i trädgårds- och jordgubbsland. Jordgubbslandet rensade jag rent på ett par timmar och då är det ändå ganska lerig och hård, tung jord. Efter den rensningen kom det inget mer under flera år förrän jag började slarva med klippning och finrensning.
Kers går utmärkt att ta bort med en grep. Man måste bara vara envis och gräva 10 cm ner i lagom blöt jord. Grep är ett bättre verktyg när man vill ha någorlunda intakta rötter att dra upp.
Skittråkigt - men inga problem. Tungt kan det vara på grund av jordtyp, men att se det som ett dagligt träningspass var väl inte en dum filosofi som någon här gav uttryck för. En kopp kaffe och skön musik därtill så blir det ännu bättre.
Och hör ni; kirskål är otroligt gott i paj, soppa, smörslungad, stuvad i omelett, i frittata osv.