Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Favoritrosor?
          Mi70
          Inlägg 24-07-2004, 13:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 521
          Medlem nr: 1 914

Det börjar bli dax att beställa barrotade rosor nu, och det kliar i musfingret.....

Jag skulle tycka det var roligt att få höra vilka rosor som är era absoluta favoritrosor, ange gärna också vilken zon ni bor i! Kanske kan man få lite tips, och inte bara sitta och dregla i en bok.......... laugh.gif

Mina egna rosor är inte så gamla, och några har inte ens blommat, min belle de crecy och rose de rescht drabbades hårt av svamp och bladlöss och har precis börjat repa sig, de blir nog inga blommor från dem i år.... sad.gif

Men av de som HAR blommat, så är nog min favorit än så länge duchesse de montebello - skuggtålig, doftar underbart och är vacker, så länge det inte ösregnar..... Själv bor jag i zon 2.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 25-07-2004, 14:53
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

CITAT (kiki @ 25-07-2004, 14:59)
          Alltså - ni köper rosor på t ex Rosenposten, som jag har suttit och förlorat mig i , och får dem leverade i höst, eller vad? Kan man plantera rosor på hösten alltså? När får man dem levererade ungefär? Nå'n som kan upplysa mig?

När man planterar rosor beror på vart man bor, i södra eller mellersta delarna av sverige brukar plantering vår + höst fungera. Bor man i norra sverige är det vårplantering som brukar rekommenderas.

Tittar man på rosenpostens hemsida under Rosentips så verkar det som om de börjar skicka rosor redan i september. Och som jag förstår det kan man skriva önskemål om när man vill ha roserna på ett ungefär.

Kopierat från rosenpostens hemsida:
          Ultimo september starter den nye sæson, og vi har igen fuldt sortiment, til normale priser for roser og fragt. Søger du en bestemt rose, er det en god ide at bestille allerede nu til senere levering. Man kan bare i den meddelelse, der kan medsendes med ordren, skrive hvornår man ønsker levering.
          Med venlig hilsen
          Annemarie og Knud Pedersen

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 18:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon