Stackars djur!!! Det finns inget försvar inget att skylla på!!! Om älg stackarn hadde legat och dött ensam i skogen vem skulle då ha brytt sig???
Sluta att plåga djur är mitt motto och min tro på livet!!! ALLT vad du gör får du tillbaks, på ett eller annat sätt.....kom ihåg det!!!
CITAT (Huggorm @ 06-05-2010, 06:12)

Hur är isarna i Jämtland nu i maj? Jag kan förstå om dom helst undviker att gå ut på dom. 260m är dock i längst laget, men dom blev väll desperata när det visade sig att geväret inte klarade det höga avståndet. Vad skulle dom göra? När dom väll påbörjat avlivningen ville dom ju försöka avsluta den också. Aftonbladet gör vad dom kan för att ställa jägare i dålig dager, men om man tänker efter så finns det nog en naturlig förklaring till att det gick som det gick. Det största misstaget anser jag vara att de försökte skjuta på så stort håll med ett gevär som inte klarade av det. En missbedömning av en jägare som ville göra sitt bästa för att avliva en sjuk älg.
En "klok älgjägare vet" dom vet allt om älgar, jag gillar det inte! "Låt djuren leva dom är ju så skööööna"!!!