CITAT (susanneedgren @ 17-04-2010, 23:17)

Var är den planerade odlingslådan placerad på altanen? Mot huset eller närmast kanten?
Hej du,
Jag skrev tidigare om mitt tilltänkta bygge (Tottes matte) Du kan läsa den. Mina tankar går också åt det hållet att jag kommer att ha avrinning på mina 2 byggen, pgr att de kommer stå på altanen och vi har tänkt att om man bygger den med ben i hörnen och sedan har avrinningen på vissa bestämda platser så kan man fixa det med något man lägger under hålen el. hela, så att man kan ha själv kontroll över vad som kommer ut och har du markduk underst, så rinner inte jorden ut. Jag har tyvärr endast en skiss i huvudet som jag har bett min make att göra åt mig. Jag kommer inte ha mycket växter i dessa.
Kanske du kan hitta nån liknande lösning utan att behöva avstå eller reta grannarna och få njuta av det själv. Om du får plats med ett par krukor med blommor så kan du maskera ditt bygge och få atmosfär kring det hela. Det ska nog inte vara skatt omöjligt, vad tror du? det finns säkert andra i forumet som har bättre förslag åt oss. allt är välkommet.