CITAT (Tezzla @ 09-07-2007, 00:47)

Tosan: Att jorden har magnetfält är ingen hemlighet, nej. Men att just katter och harar är de enda varelser som gillar att ligga i dessa s.k. "currykryss" tror jag inte för fem öre på. Det är trams, enligt mig! Eller finns det någon "vetenskaplig undersökning" som visar
varför just katter och harar (inte kaniner?) klarar av dessa kryss?

Till Tosan,
visst vet man att jorden har magnetfält och det finns olika sådana som man har upptäckt. Ser du en myrstack i skogen så är den på kurrykryss. Katter söker sig till dessa men inte hundar. För oss människor orsakar dessa olika besvär, ex om din säng ligger över en kryss så mår du inte så bra efter ett tag. Din och currykryssens magnetfält passar inte ihop. Har du nånsin träffat på en människa som du inte känner och du får myrkrypningar i kroppen och vill bara fly? Även våra energifält är lika enastående som vår DNA eller fingeravtryck, enda skillnaden är att man kan ändra något på människans fält men inte de andra 2 unika saker. Jag tror inte förran jag blir överbevisad, på detta sätt har jag skaffat de kunskap jag har. Man ska vara skeptiskt tills motsatsen bevisas, tycker jag. Sedan finns saker bortom vårt påverkan och då får man använda de redskap man är född med. men att komma dit, gäller det vara öppen, men kritisk.
Nog om detta men frågorna är många .....

fr. Tottes matte