Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> En total nybörjare är jag!, Jag behöver hur mycket råd som helst...
          Ofeigur
          Inlägg 25-07-2004, 02:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 4 139

Hastigt och lustigt har jag blivit med trädgård! Ett hektar, det är rabatter och träd och växter buskar och land precis överallt.
          Jag kan väldigt lite om detta men tänker lära mig och jobba som 17 för att ha det så fint som det var när var första gången och tittade på huset.

Det som känns mest akut är ett växthus på ca 12 kvadrat.Det kanns unket därinne och det växer nåt som pappa kallade nate ungefär en halvmeter upp gången är igenvuxen.Det är inte använt på flera år, men man kan skymta dill bland allt...

Ska jag ta en spade och helt enkelt ta bort all jord, låta det var över vitern och komma igen till våren?

Är det något jag ska tänka på?

Många hälsningar Åsa blink.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          gammelnalle
          Inlägg 26-07-2004, 05:31
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

CITAT (Ofeigur @ 26-07-2004, 00:27)
          Tack för er hjälp!!
          Och till dig gammelnalle vill jag säga att det förbaskat trist att vi INTE sitter i samma växthus...inte för att vi skulle kasta sten, men då skulle jag bombardera er med frågor samtidigt som jag bjöd på nåt gott att äta och dricka, har vädrat och lukten är borta!!! Yeees!!!

Nu ska ni höra hur jag har det, min kille sa att det där växthuset river vi för det vill ju ingen sköta!! Då svarade min mamma men är det inte synd, lägg in marktegel och ha som utematsal!
          Fattar ni att jag ska visa dem att här tamejtusen odlas! När jag var liten odlade jag alla möjliga kärnor, jag älskar krukväxter och får dem fina och jag kan knappt sova för min trädgård, lyckorus så visst har jag potential???

Många kramar Åsa

sleep.gif sleep.gif sleep.gif
          Tog jag i för hårt???

biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif
          Nej jag tror du har så pass mycket förstånd......

Roligt att "luften gick ur" och att odören försvann med den... så nu kommer jag gärna på en fika.... smile.gif smile.gif men ni har inte tid med oss nu....

Visa dem du bara vad ett växthus kan vara till.

Lycka till

--------------------
          Gammelnalle

"Den som ställer många frågor,
          ökar mångas visdom."
          Kongolesiskt ordspråk

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 17:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon