Här kommer några bilder från min sommarstuga med exempel på bekämpning av kirskål med Roundup. På alla dessa tre ställen var det helt brunt i somras/höstas. Jag hade definitivt tröttnat på kirskålen och gjorde en totalsprutning, fast jag väntade tills alla vårväxter vissnat ner. Sen strök allt med, kirskål, kvickrot, gräs mm. Jag sprutade även runt strutbräkena och även en del av dem dog, det kvittar för de kommer igen.

På bild 1 jämnade jag även till jorden och fyllde på ny och sådde gräs, det skedde på eftersommaren för jag sprutade bort det mesta kirskålen året innan. Nu ställer jag en fråga till alla motståndare till Roundup: Hur kan det vara så grönt i år och hur har alla dessa vågblommor kommit upp utan problem?????? Det borde ju vara här som "giftet" tagit som mest och då borde allt vara dött i många år. Om man lyssnar till er.
Allt detta om kommande katastrofer har jag väldigt svårt att tro på, särskilt om man pratar om Roundup som bryts ner snabbt. Det låter lite som religiösas snack om apokalypsen och annat man hotar med, "följ mig annars hamnar i helvetet" mm. Det är lätt att hävda att saker som man inte behöver bevisa skall komma.
Studera istället alla vitsippor, vårlök, svalört, snöklockor, scilla, getrams mm som glatt växer utan att bekymra sig.
Den gröna slangen går bort till brorsan för han höll på att tvätta trallen på uteplatsen med högtryckstvätten. Sen lånade jag den för att bekämpa mossan på plattor och stenar. Bäva månde mossälskarna när jag visar de bilderna.