Jo jag har testat feliway utan större reslultat tyvärr, men återigen här hemma har han ju sina invanda vanor, att slå en drill på vissa ställen. Därimot så tror jag att "hankattdoften" är borta. Det kan ju hända att han skulle bättra sej om han kunde få gå fritt ute, här har han bara vår inhägnade kattgård att tillgå, fick han större revir skulle ju också revirgränsen förändras. Men det funkar ju inte mitt inne i stan. Vi bor i ett radhusområde och social som han är så skulle han antagligen gå in och hälsa på varje granne som har dörren öppen, plus att risken är stor att han skulle bli överkörd. Som helt och hållet utekatt, stall eller ladugårdskatt vet jag inte om det skulle bli bra, jag har ju också tänkt tanken att skulle han verkligen trivas med det, han som är van vid familjeliv ? Men det vore väl värt ett försök i alla fall, om jag hittar ett lämpligt ställe, för till sist finns ju inget annat alternativ än avlivning, och det vill jag ju inte. Veterinären har inte haft några förslag förutom feliway och så kanske att ett nytt hem skulle kunna fungera. Och ja, burmakatter är underbara katter som älskar människor, både sina ägare och alla andra som kommer på besök.
Redigerat av anncharlotte: 14-05-2010, 08:58
|