Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Är Lars Viilks bara dum i huvudet...., Efter en dansk skalle
          theseraphim
          Inlägg 12-05-2010, 12:10
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

JA då var han i farten igen...Lars Viilks!

Först gör han något oskyldigt och porträtterar Profeten Mohammed som rondellhund och kaoset är totalt och han får mordhot osv från radikala muslimer. Då kunde jag tycka att man bör få trycka vad man vill(i stort sett)i svensk press men nu har han en utställning där han visar nakna homosexuella män som håller "på" iklädda muhammed masker.... Jag förstår inte ens det konstnärliga i det hela oavsett muhammedmask, jesusmask eller jultomtemask. Han vill skapa debatt o provocera säger han men vad är så fall budskapet? Sedan blir han påhoppad av arga muslimer(vilket jag kan förstå) som menar att han vanhelgar deras tro(vilket jag också som totalt icke religiös man som jag är faktiskt förstår).
          Givetvis ska man få ifråga sätta religion precis som politik men nu verkar det mer som han bara vill hämnas och visa att han inte kommer sluta provocera.
          Skicka mannen till Kazakstan eller något så vi slipper åbäket!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          gnon49
          Inlägg 12-05-2010, 15:26
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Fast vi får faktiskt bestämma oss för vilken väg vi skall gå. Skall vi få verka inom den lag vi har när det gäller yttrandefrihet, även om den upprör och ibland verkar osmaklig.
          Eller skall vi strama åt lagen så att vi får passa vår tunga. Norgehistorier ger ett år i buren. Islamskämt ger livstid. Judeskämt ger dödsstraff. Skämt åsido, låt oss häckla Villks och islam och hela världen, utan att det ger påföljder från någon myndighet eller grupp i samhället. Det är demokrati. Lagen skall vara skyddet mot att någon går över gränsen i sitt hat mot någon företeelse i samhället. Det är ju inte olagligt att provocera vad jag vet.
          Om det är värt priset att få en massa galningar på halsen kan försås bara Viilks svara på.

Redigerat av gnon49: 12-05-2010, 15:28

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Gita
          Inlägg 12-05-2010, 21:56
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (gnon49 @ 12-05-2010, 16:26) *
          Fast vi får faktiskt bestämma oss för vilken väg vi skall gå. Skall vi få verka inom den lag vi har när det gäller yttrandefrihet, även om den upprör och ibland verkar osmaklig.
          Eller skall vi strama åt lagen så att vi får passa vår tunga. Norgehistorier ger ett år i buren. Islamskämt ger livstid. Judeskämt ger dödsstraff. Skämt åsido, låt oss häckla Villks och islam och hela världen, utan att det ger påföljder från någon myndighet eller grupp i samhället. Det är demokrati. Lagen skall vara skyddet mot att någon går över gränsen i sitt hat mot någon företeelse i samhället. Det är ju inte olagligt att provocera vad jag vet.
          Om det är värt priset att få en massa galningar på halsen kan försås bara Viilks svara på.

Äntligen någon som verkar förstå vad det hela handlar om, nämligen att Viilks försvarar demokratins viktigaste grund, yttrandefriheten. Tyvärr finns det alltför få som står upp för sina ideal, det är ju mera bekvämt att tiga och vad det kan leda till tror jag de flesta av oss vet.
          Betr. det senaste bråket så gällde det ju inte något av Viilks egna verk utan en film av en iransk konstnär, jmfr Ecce Homo, med skillnaden att det är dödsstraff för homosexuella handlingar i Iran.

Nu är jag inte kunnig nog att kunna bedöma Viilks konstnärliga kvalité men de verk jag sett har varit spännande och provokativa. Just att provocera, inte att dekorera, är väl en av konstens viktigaste uppgifter.
          Slutligen tycker jag att varje intelligent, fritt tänkande människa som vill leva i ett demokratiskt samhälle borde ge Viilks sitt stöd.
          Gita

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 13-05-2010, 09:02
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (Gita @ 12-05-2010, 22:56) *
          Nu är jag inte kunnig nog att kunna bedöma Viilks konstnärliga kvalité men de verk jag sett har varit spännande och provokativa. Just att provocera, inte att dekorera, är väl en av konstens viktigaste uppgifter.
          Slutligen tycker jag att varje intelligent, fritt tänkande människa som vill leva i ett demokratiskt samhälle borde ge Viilks sitt stöd.
          Gita

Tror knappast att gemene man har provokativ konst i sina hem, inte ens du Gita flirting.gif Som jag ser det är konstens uppgift att beröra människor, inte att provocera. Sedan är det ju opp till var och ens tycke och smak vilken form av konst som berör just den.

Jag anser fortfarande att Lars Viilk har ett sjukt behov av att väcka uppseende. Visst finns det stora konstnärer som gjorde några av sina bästa verk under sinnesförvirring men det kan man inte med bästa vilja i världen säga om Lars Viilk.

Citera
          Gita
          Inlägg 13-05-2010, 09:45
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (Snöflinga @ 13-05-2010, 10:02) *
          Jag anser fortfarande att Lars Viilk har ett sjukt behov av att väcka uppseende. Visst finns det stora konstnärer som gjorde några av sina bästa verk under sinnesförvirring men det kan man inte med bästa vilja i världen säga om Lars Viilk.

Du väljer att fokusera på på Viilks som person, jag och många med mig tolkar hans agerande som ett politiskt inlägg i en ytterst viktig debatt om yttrandefrihet, en debatt som ju startade med mordhoten mot den danske tecknare/konstnär på grund av de bilder som publiserades.
          Jag tycker att övervägande delen av inläggen i den här tråden är ganska skrämmande, ett ställningstagande för våld och emot demokrati och yttrandefrihet.
          Att tala om sinnesförvirring i samband med Viilks arbete är faktiskt bara rena dumheten, han är säkerligen i högsta grad medveten om vad han håller på med och för min del är jag glad att det finns en och annan med hans mod.
          Gita.

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 13-05-2010, 10:32
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (Gita @ 13-05-2010, 10:45) *
          Du väljer att fokusera på på Viilks som person, jag och många med mig tolkar hans agerande som ett politiskt inlägg i en ytterst viktig debatt om yttrandefrihet, en debatt som ju startade med mordhoten mot den danske tecknare/konstnär på grund av de bilder som publiserades.
          Jag tycker att övervägande delen av inläggen i den här tråden är ganska skrämmande, ett ställningstagande för våld och emot demokrati och yttrandefrihet.
          Att tala om sinnesförvirring i samband med Viilks arbete är faktiskt bara rena dumheten, han är säkerligen i högsta grad medveten om vad han håller på med och för min del är jag glad att det finns en och annan med hans mod.
          Gita.

Men är det inte ganska föraktfullt att klassa alla som inte stöder Lars Viilk som ointelligenta, ej fri tänkande människor ???

Håller med om att Lars Viilk i högsta grad är medveten om vad han håller på med ... att skapa publicitet krin sitt eget ego.

Citera
          Gita
          Inlägg 13-05-2010, 12:31
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (Snöflinga @ 13-05-2010, 11:32) *
          Men är det inte ganska föraktfullt att klassa alla som inte stöder Lars Viilk som ointelligenta, ej fri tänkande människor ???

Håller med om att Lars Viilk i högsta grad är medveten om vad han håller på med ... att skapa publicitet krin sitt eget ego.

Jag gissar att din syn på Viilks även gäller Salman Rushdie, som ju levt under dödshot från fanatiska muslimer i tiotals år, för det är ju samma sak de uttrycker fast på olika sätt.

Trots allt känns det skönt att veta att den absoluta majoriteten inom media, konst och kulturvärlden ger både Viilks och Rushdie sitt fulla stöd.
          Gita

Redigerat av Gita: 13-05-2010, 12:32

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 13-05-2010, 14:45
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 13-05-2010, 13:31) *
          Jag gissar att din syn på Viilks även gäller Salman Rushdie, som ju levt under dödshot från fanatiska muslimer i tiotals år, för det är ju samma sak de uttrycker fast på olika sätt.

Trots allt känns det skönt att veta att den absoluta majoriteten inom media, konst och kulturvärlden ger både Viilks och Rushdie sitt fulla stöd.
          Gita

Hur kan du ens jämföra Lars Viilks med Salman Rushdie? Patetiskt. Deras syfte står ju så långt ifrån varandra som man bara kan komma.
          Lars Viilks kommer ju bara med svepskäl för att få uppmärksamhet. Hur vet du om vilket stöd han har? Att man stödjer yttrande- och åsiktsfriheten innebär väl inte att man stödjer allt alla gör.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gita
          Inlägg 13-05-2010, 15:30
          Länk hit: #9

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 13-05-2010, 15:45) *
          Hur kan du ens jämföra Lars Viilks med Salman Rushdie? Patetiskt. Deras syfte står ju så långt ifrån varandra som man bara kan komma.
          Lars Viilks kommer ju bara med svepskäl för att få uppmärksamhet. Hur vet du om vilket stöd han har? Att man stödjer yttrande- och åsiktsfriheten innebär väl inte att man stödjer allt alla gör.

Hur jag vet? Ja, när det gäller media, konst och kultur är jag ganska påläst och har dessutom ett relativt stort kontaktnät inom området. fast iofs räcker det att dagligen läsa Svenska Dagbladets kulturdel.
          Sen måste jag fråga hur i all världen du vet vilka syften Viilks eller för den delen Rushdie har? Du får ursäkta men jag tycker nog att du är ganska "patetisk" i din tvärsäkerhet.
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-05-2010, 16:05
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gita @ 13-05-2010, 16:30) *
          Hur jag vet? Ja, när det gäller media, konst och kultur är jag ganska påläst och har dessutom ett relativt stort kontaktnät inom området. fast iofs räcker det att dagligen läsa Svenska Dagbladets kulturdel.

Ursäkta, men vad säger att ditt kontaktnät eller Svenskans kulturtyckare har koll på Vilks eller på den allmänna opinionen..

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          herkules
          Inlägg 13-05-2010, 16:54
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Aqvakul @ 13-05-2010, 17:05) *
          Ursäkta, men vad säger att ditt kontaktnät eller Svenskans kulturtyckare har koll på Vilks eller på den allmänna opinionen..

så klart de inte har koll, svenskans kulturskrivare, ett gäng kvasiintellektuella människor som tror att dom är haj på det här med kultur.

CITAT (Gita @ 13-05-2010, 16:30) *
          Sen måste jag fråga hur i all världen du vet vilka syften Viilks eller för den delen Rushdie har? Du får ursäkta men jag tycker nog att du är ganska "patetisk" i din tvärsäkerhet.
          Gita

haha gita - det finns ingen som är så pretto som du smile.gif smile.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gita
          Inlägg 14-05-2010, 08:04
          Länk hit: #12

Medlem

CITAT (herkules @ 13-05-2010, 17:54) *
          så klart de inte har koll, svenskans kulturskrivare, ett gäng kvasiintellektuella människor som tror att dom är haj på det här med kultur.
          haha gita - det finns ingen som är så pretto som du smile.gif smile.gif

Nej men visst, inte kan alla de som jobbar med media, konst eller någon annan kulturform professionellt ha samma kunskap och inblick som du, det kan ju bara inte vara möjligt.

Kalla mig gärna "pretto" om det är så att du tycker att det tillför debatten något, att jag har konst, främst nutida, som ett av mina stora intressen och därmed är ganska påläst inom området är inget jag skäms för.

Slutligen tror och hoppas jag att inte åsikterna i den här tråden speglar svenska folkets ställningstagande i frågan. Det skulle vara väldigt sorgligt om man är så trångsynt och har så svårt att tolka en klart politisk handling.
          Tack för mig/Gita

Citera
          herkules
          Inlägg 14-05-2010, 08:13
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Gita @ 14-05-2010, 09:04) *
          Nej men visst, inte kan alla de som jobbar med media, konst eller någon annan kulturform professionellt ha samma kunskap och inblick som du, det kan ju bara inte vara möjligt.
          Kalla mig gärna "pretto" om det är så att du tycker att det tillför debatten något, att jag har konst, främst nutida, som ett av mina stora intressen och därmed är ganska påläst inom området är inget jag skäms för.
          Slutligen tror och hoppas jag att inte åsikterna i den här tråden speglar svenska folkets ställningstagande i frågan. Det skulle vara väldigt sorgligt om man är så trångsynt och har så svårt att tolka en klart politisk handling.
          Tack för mig/Gita

du är ett pretto - alltid lite finare, lite rikare, lite mer begåvad/beläst än andra här på odla.
          tror du.
          inte ska du skämmas, jag tycker det är underhållande, har träffat på många sådana som du i mina dar.
          man är inte trångsynt för att man tycker att lars vilks är dum i skallen.
          ska man diskutera islam ska man göra det seriöst.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 14-05-2010, 08:40
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (herkules @ 14-05-2010, 09:13) *
          du är ett pretto - alltid lite finare, lite rikare, lite mer begåvad/beläst än andra här på odla.
          tror du.
          inte ska du skämmas, jag tycker det är underhållande, har träffat på många sådana som du i mina dar.
          man är inte trångsynt för att man tycker att lars vilks är dum i skallen.
          ska man diskutera islam ska man göra det seriöst.

Mitt i prick! tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 14-05-2010, 08:59
          Länk hit: #15

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 14-05-2010, 09:40) *
          Mitt i prick! tummenupp.gif

Om vi nu skall börja med att recensera varandras personligheter så skulle "prettobeskrivning" passa lika bra på dig som på mig. Men inte skall vi väl sjunka så lågt eller hur.
          För visst kan vi väl skilja på sak och person, eller hur magistern?
          Gita

Citera

Inlägg i den här tråden
          theseraphim   Är Lars Viilks bara dum i huvudet....   12-05-2010, 12:10
          herkules   nog är han korkad alltid. men men - alla behöver ...   12-05-2010, 12:16
          andersen   Håller lite med dej. det är inte ok att kränka and...   12-05-2010, 12:19
          Ralf   Det är väl samma sak som när han bygger sina skulp...   12-05-2010, 12:27
          Myosotis   -om man ser en hundskit vet man inte om man ska sp...   12-05-2010, 13:20
          *Stintan*   Påminner mig om uttalande av Charlie Norman -om ma...   12-05-2010, 14:06
          Tottes matte   JA då var han i farten igen...Lars Viilks! Fö...   12-05-2010, 12:42
          Zacke   Jag tycker att det är bra att någon väljer att ifr...   12-05-2010, 12:51
          theseraphim   Jag tycker att det är bra att någon väljer att ifr...   12-05-2010, 14:20
          Gossen Ruda   Karln är knäpp, OM han vill få muslimerna att ompr...   12-05-2010, 13:38
          Bengalow   Ja riktigt normal är han säkert inte, men det är s...   12-05-2010, 14:20
          Lavin   att säga att utställningen ecce homo inte hade ett...   12-05-2010, 14:55
          andersen   Lars villks blogg hackad...blogg   12-05-2010, 15:06
          *Stintan*   Ja han tycks ju få den uppmärksamhet han varit ute...   12-05-2010, 15:17
          Lavin   Japp. Det går nog alldeles utmärkt.   12-05-2010, 15:21
          theseraphim   Fast vi får faktiskt bestämma oss för vilken väg v...   12-05-2010, 17:39
          Gossen Ruda   Själv tror jag att Lars Viilks är lite av en smygr...   12-05-2010, 18:17
          netha   Äntligen någon som verkar förstå vad det hela hand...   12-05-2010, 21:59
          Aqvakul   Jag tycker att övervägande delen av inläggen i den...   13-05-2010, 09:52
          *Stintan*   Du väljer att fokusera på på Viilks som person, ja...   13-05-2010, 10:14
          Gita   du är ett pretto - alltid lite finare, lite rikare...   14-05-2010, 08:38
          *Stintan*   Man kan ha olika åsikter om Vilks agerande men om ...   14-05-2010, 10:04
          Aqvakul   Om vi nu skall börja med att recensera varandras p...   14-05-2010, 09:03
          Gita   Tyvärr Gita, så var det faktiskt du som började re...   14-05-2010, 09:09
          Aqvakul   Snälla du, att kalla en åsikt inskränkt är inte al...   14-05-2010, 12:22
          Aqvakul   Slutligen tror och hoppas jag att inte åsikterna i...   14-05-2010, 08:27
          *Stintan*   Hur jag vet? Ja, när det gäller media, konst och k...   13-05-2010, 16:48
          Gita   Beträffande Viilks syften så har dom varit lika up...   13-05-2010, 19:04
          *Stintan*   Fortfarande lika tvärsäker, nu är det väl ändå så ...   13-05-2010, 22:18
          ängsvädd   Fast vi får faktiskt bestämma oss för vilken väg v...   12-05-2010, 23:13
          Gita   har vi inte lagar mot kränkningar också? Ska det v...   13-05-2010, 06:43
          ängsvädd   Tycker du att vi får kritisera eller vara satirisk...   13-05-2010, 13:48
          ängsvädd   ---- Förresten, accepterar du, de militanta, bokst...   13-05-2010, 16:24
          Aqvakul   Karln är bara ute efter uppmärksamhet...   12-05-2010, 16:15
          Ralf   Karln är bara ute efter uppmärksamhet... Inte alls...   12-05-2010, 16:37
          Aqvakul   Inte alls, han har förklarat sitt syfte med Rondel...   12-05-2010, 16:42
          johaseo   Bara dimridåer från herr Vilks sida - han vill ha ...   12-05-2010, 21:01
          gnon49   Word. Vilks är inte bara dum i huvudet. Han är rej...   12-05-2010, 21:37
          Gita   Bara dimridåer från herr Vilks sida - han vill ha ...   12-05-2010, 22:14
          netha   Så fel du har.......! Men du kanske tycker att...   12-05-2010, 22:22
          Ralf   Bara dimridåer från herr Vilks sida - han vill ha ...   13-05-2010, 07:34
          *Stintan*   I så fall kan vi ju säga att all mobbning också är...   12-05-2010, 16:27
          gnon49   I så fall kan vi ju säga att all mobbning också är...   12-05-2010, 16:40
          *Stintan*   Du har helt rätt. Går man över gränsen skall man l...   12-05-2010, 17:19
          Snöflinga   Han gottar sig säkert åt uppmärksamheten ... det v...   12-05-2010, 16:59
          Meriona   Det känns bara att han möjligen kunde kommit undan...   12-05-2010, 20:01
          Huggorm   Tja, det gäller att provocera fram tredje världskr...   12-05-2010, 20:17
          Aqvakul   Tja, det gäller att provocera fram tredje världskr...   12-05-2010, 21:44
          Bengalow   "-Vi äpplen, vi flyter...!" var det ...   12-05-2010, 20:27
          Huggorm   "-Vi äpplen, vi flyter...!" var det ...   12-05-2010, 20:41
          Meriona   Är du inte lite väl ûbernervös nu Huggorm? :unsur...   12-05-2010, 20:46
          Gossen Ruda   OM det blir ett tredje världskrig fruktar jag att ...   12-05-2010, 20:48
          Bengalow   Ja, det är inte lätt när någon plötsligt kommer oc...   12-05-2010, 20:48
          netha   Tror inte alls att Lars Vilks är dummare än någon ...   12-05-2010, 21:16
          Motti   han är bara ute efter publisitet och pengar,han fa...   12-05-2010, 22:35
          Motti   Slapp vi sådana hade vi färre krig i världen.   12-05-2010, 23:16
          Gossen Ruda   Även om jag inte tycker om Vilks och det han gör s...   13-05-2010, 05:35
          Aqvakul   Om man vill hjälpa förtryckta kvinnor, så finns de...   13-05-2010, 06:56
          *Stintan*   Om man vill hjälpa förtryckta kvinnor, så finns de...   13-05-2010, 07:25
          Snöflinga   Om man vill hjälpa förtryckta kvinnor, så finns de...   13-05-2010, 08:30
          Carl   Tycker att detta visar på Islams mörka sida. Där v...   13-05-2010, 08:50
          Zacke   Oavsett målsättning så måste det finnas en skillna...   13-05-2010, 08:54
          Aqvakul   Oavsett målsättning så måste det finnas en skillna...   13-05-2010, 09:00
          Carl   Det är inte FN eller en nation som "kränkt...   13-05-2010, 09:58
          ängsvädd   Det är inte FN eller en nation som "kränkt...   13-05-2010, 10:05
          herkules   lars vadhannuheter är en fjant som inte tillför de...   13-05-2010, 11:00
          Bengalow   Hej du, Gita Messerschmidt! Hur känns det att ...   13-05-2010, 17:51
          Huggorm   Har argumenten börjat tryta?   13-05-2010, 18:01
          Aqvakul   Har argumenten börjat tryta? Knappast, men det bli...   13-05-2010, 18:12
          netha   Var har jag påstått att det skulle vara någon anna...   13-05-2010, 22:51
          *Stintan*   . . Och hur ska man tolka detta? Vad är det du i...   13-05-2010, 23:06
          Lokan   Heter inte den så kallade konstnären Vilks och int...   13-05-2010, 18:10
          theseraphim   Om det hu handlar om islams syn på homosexualitet,...   13-05-2010, 19:47
          Bengalow   För att Lars Wilks är s.k. "intellektuell...   13-05-2010, 20:53
          theseraphim   För att Lars Wilks är s.k. "intellektuell...   13-05-2010, 21:06
          Aqvakul   För att Lars Wilks är s.k. "intellektuell...   13-05-2010, 21:10
          Motti   Lars Vilks är ett (ursäkta mig)pucko som försöker ...   13-05-2010, 22:53
          Huggorm   Lars Vilks är ett (ursäkta mig)pucko som försöker ...   13-05-2010, 22:56
          *Stintan*   Är det då så konstigt att man blir förvånad om man...   13-05-2010, 23:12
          Motti   Simpel teckning !vet du inget?om nu den teckni...   13-05-2010, 23:06
          Gossen Ruda   Simpel teckning !vet du inget?om nu den teckni...   14-05-2010, 06:51
          theseraphim   Vilks kritiserar islam, inte de enskilda utövarna....   14-05-2010, 07:46
          Gossen Ruda   kritik och rena påhopp är inte samma sak och det L...   14-05-2010, 09:14
          Carl   Bravo Ruda! Den springande punkten är att man...   14-05-2010, 07:59
          ängsvädd   man kan göra ett påhopp på en hel religion genom a...   14-05-2010, 09:21
          Gossen Ruda   man kan göra ett påhopp på en hel religion genom a...   14-05-2010, 09:30
          2 sidor V   1 2 >

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 06:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon