CITAT (Också Ofelia @ 13-05-2010, 22:30)

Det är ca 15 grader där vintertid och varmare sommartid. Har tänkt sätta trädet i en stor pilkorg med näringsrik jord med lecakulor i botten. Eftersom det inte kommer in insekter har jag tänkt pollinera med en borste.
Någon här som vet om min idé håller? Förstår att trädet inte blir lika stort som utomhus men går det alls? Hur har träden det där de "bor" (Kina?) på riktigt, varmt året runt?
Är nöjd om det kommer någon frukt men bor i fel zon för att ha trädet ute. Har beställt ett från Hortogreen och vet inte riktigt hur stort det är när det kommer.
Hej Ofelia,
Ett tips är att du söker efter just tet trädet i miniformat "Bakkers" har många olika sortens miniträd, även för till en större kruka. sedan beror det på dig och utrymme hur hårt du måste klippa grenarna. Din ide är inte dum alls, då har du möjlighet att flytta på den till varmare del i trädgprden och ha den frostfritt och ljust på vintern. Jag har precis planterat min vindruva och mini-kiwi, väntar på maken för att lyfta dessa ut till min altan så länge det finns frost. Sedan ska dessa 2 klara var sin pollinering och är vinterhäsdiga ner till 25 grader och mer i kallväxthuset. Jag har också letat andra småträd. men det blir inte mer i år för nu har jag fulltecknad och lite till.

fr. Tottes matte