Insekter i allmänhet och spindlar i synnerhet har fått mig att rysa av skräck! Jag har inte ens klarat av att ha en tidningssida öppen där det funnits bild på spindel. Jag har noga aktat mig för att vidröra någon del av bilden/sidan... till och med så har jag en del gånger gråtit hejdlöst för att jag inte klarat av att vända blad bara för att bilden suttit längst ut i kanten.
Nu har jag... mycket tack vare bilder här på Odla ( Tack alla ni som lägger in bilder!)... fått mod att se och ingående studera äckliga spindlar och andra smådjur och Tack o lov så har jag (tror jag) kommit förbi min fobi för nu kan jag till o me sitta och studera spindelnät och fångster som sitter i näten på min altan... Vem kunde väl tro att jag skulle nå så långt... inte jag!
Yngsta dottern som har svår spindelfobi har börjat kika på bilder här på Odla... Än har hon inte kommit lika långt som jag men jag tror fullt och fast att hon precis som jag kan bearbeta sin fobi och så småningom leta efter bilder på åttafotingarna