Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Är äppelträdet dött?
          Rapunzel
          Inlägg 19-05-2010, 10:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 69
          Medlem nr: 13 923

Nu är jag riktig orolig . help.gif Mitt fina pelaräppelträd som jag har på balkongen och haft i fyra år verkar det inte hända något med. Förra året kom det tidigt igång med blad och blom och fick skörda härliga äpplen i höstas. Men nu händer ingenting. Desperat som jag är så tog jag upp det och tittade på rötterna. Dom var mörka och tunna. Så ska dom inte se ut va ? Så är det kört nu ??? Snälla ni hjälp mig.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Cilla
          Inlägg 19-05-2010, 10:38
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Trädrötter brukar vara bruna och de yngsta rötterna är mycket tunna. Sättet att kolla om trädet eller något i det lever är att skrapa lite med nageln på barken. Det räcker med ett par mm. Är det brunt där är den delen av trädet dött. Är det grönt eller gult är den delen levande. Kolla på ett par ställen och är trädet dött i yttre grenverket, kolla som sista längst ned mot rötterna eller på en rot nära stammen. Är det dött där så är hela trädet dött.

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-07-2025, 06:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon