CITAT (vitavargen @ 20-05-2010, 22:51)

Är det inte motsägelsefullt att vara kritisk till "nedrustning" och "utkastning från skyddsnäten" som enligt dig börjades under socialdemokratisk regering och senare rösta på en del av samma socialdemokrati som bara är kritisk mot att beslut tas utanför "rikets gränser". För de allra flesta som bildade Junilistan var socialdemokrater och alldrig har uttryckt nån kritik mot den nedrustningen som du är kritisk mot.
Det som är allra viktigast för mig i det här valet är att rösta mot kriget, det är viktigare än något annat. Något sådant alternativ att rösta på finns inte och då får jag se mig om efter något annat. Som nummer två är det viktigast att ha så lite med EU att göra som möjligt. Förutom att EU inte är kommunistiskt så tycker jag det börjar verka Sovjetliknande med en stor maktelit som gapar över mycket. Det liknar absolut inte demokrati. Sverige är en stor nettobetalare och har varit varje år. Jag hade hellre sett att de pengarna hade hamnat hos svensk äldreomsorg. Jag är innerligt tacksam att svenska folket röstade mot euron och det är nog de flesta svenskar idag.
När det gäller nationalekonomi så är junilistan outstanding, de vet vad de talar om.
Inrikespolitik? Visst ligger jag mer åt vänster men det stora politikerföraktet får mig att tvivla på dem också. Ryggkliandet är ju på inget sätt mindre där. Och den gamla tanken med arbetarrörelse har ju gått åt pipsvängen. Fackföreningsrörelsen är ju inte heller något som kommer från gräsrötterna så som jag trodde på förr. Styrt uppifrån och alla som vill bli något kliar varandras ryggar febrilt och hjälps åt att förse sig.
Förr fanns det mer idealister på båda sidor. Blev man besviken på en person så fanns idealen ändå kvar. Men det var allt bra länge sedan det.