CITAT (titti49zon6 @ 24-05-2010, 15:39)

Jag gillar denna ros väldigt mycket men min man anser att den är ett ogräs
Finlands vita ros
Finlands vita ros-Rosa plena Denna är den andra rosen som blommar hos mig ca 3m vid och drygt 2 m hög, luktar gott
Hej titti49zon6
Roligt att höra, och vilka fina bilder då! Precis som se in i min barndoms rosenbuskar ....

Tack för dina bilder, undrar hur jag kunde spara dem, om du inte tycker att det är dumt eller så... Om du läste detta om min mormor så förstår du varför jag är extra intresserad.
Den kommer till min trädgård vad vi hinner med ... har gjort en plats åt den redan, men min make är inte klar med mina blomlådor, han målade dem och de är inte torra ännu att kunna lyftas på plats. Jag jäklades med en Funchia som hade blivit alldeles för stor, men den rackarn satt fast ordentligt. till slut fick jag hjälp och har delat dom i flera ställen.
Din man ser inte skönheten i den rosen och att se bilderna, är de inget ogräs. Se karlar, min känner den minsta blomdoften och det blir härrans liv, men han känner inte om hunden har skitit i badrummet även om det stinker i hela huset. Jag har för husfridens skull rätt normala växter och blommor i växthuset, där vi brukar lösa korsord eller mest jag som blockar rent i blommorna. ...

för att fått se dina bilder. fr. Tottes matte