CITAT (Laika @ 29-07-2004, 07:05)
Jag håller med Saiai, men jag vet inte om det är synd om just dig. Dina katter däremot tycker jag väldans synd om, som fått hatta fram o tillbaks, under dom sista åren. Att din kärlek till dina katter är villkorslös? Den verkar då vara villkorslös vad det gäller den nya kärleken. Har ni provat att medicinera? Det finns idag mycke effektiva allergitabletter. När man skaffar en hund eller katt, så är dom en del av familjen, det gäller hela deras livstid. Varför är det så många som tror att djuren är en slit o släng vara? Passar dom helt plötsligt inte in i vardagen så skeppar man dom lätt vidare, till okända öden. Det blir oftast trasiga små varelser inuti. Dom känner att dom är ratade, inte önskvärda. Dom KAN ju ha turen att komma till underbara hem, men det är större risk att dom fortsätter att skeppas vidare, o vidare ovidare. Rent psykiskt är inte det, det rätta för nåt djur. mvh. Laika
Är DU allergisk???
Att medicinera om man har en svår allergi hjälper då inte mig
dessutom är det INTE något att rekomendera eftersom allergin kan bli sämre och även utökas till annat som man tålt tidigare.
En gång blev jag så sjuk när jag varit hemma hos en kompis hon hade inte katt.....man hade haft 7 år tidigare och jag hade suttit i hans favo fotölj.
Att katterna fått flytta runt är det hela världen? är man en sämre matte eller husse då?
Jag tycker det verkar som hon gör vad hon kan för att katterna ska få det bra