Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Klematisen växer inte
          OLME
          Inlägg 27-05-2010, 08:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 25 762

Hej,

Jag har två sorter i en kruka - Arctic Queen och Pink Fantasy som jag köpte som små sticklingar förra våren.
          De var dåliga på att växa redan förra året, knappt några nya skott blev det.
          Vågade inte plantera dem på friland och de klarade sig bra i en större kruka i kylrummet vid ca 4 grader.

På våren började de växa så det knakade och jag toppade dem för att få dem att buska sig.
          Efter det har de knappt vuxit alls... Pink Fantasy har gjort en blomma och något sidoskott, men ingen större tillväxt. Verkar inte må bra. Något gul om bladen. Arctic Queen har inte gjort ett enda sidoskott och ser ut idag som den gjorde för 2 månader sedan.

Vad är felet?

Behöver de gödslas? Planteras ut?
          Det är lite kallt ännu (jag bor i zon 6), sommarvärmen har varit och farit och nu är det risk för frost på nätterna.

Vad gör jag med mina stackare?

Redigerat av OLME: 27-05-2010, 09:02

Citera

Inlägg i den här tråden
          OLME   Klematisen växer inte   27-05-2010, 08:59
          Tottes matte   Hej, Jag har två sorter i en kruka - Arctic Queen...   27-05-2010, 10:38

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 02:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon