CITAT (Laika @ 29-07-2004, 15:05)
råse-marie, JA jag är allergisk, hur så? Att du inte är intresserad av att försöka medicinera din allergi, bottnar i att du inte tycker om katter. "Att katterna fått flytta runt, är det hela världen?" Ja, det tycker jag, då är det bättre att ge dom en spruta och låta dom somna in. Det var just den attityden o det resonemanget jag syftade på. Att det är lätt att ha hundar o katter som en slit o slängvara, skeppa iväg dom när det inte passar. Visst, man kan inte styra över vem man blir kär i. Men jag säger som Saiai, JAG skulle aldrig bli förälskad i en person som var allergisk mot eller inte tyckte om katter. Tänk om det var en ensamstående tjej som blev kär i en kille som inte tycker om barn, inte skickar hon bort sina barn då heller? ÄVEN om hon blitt kär i honom så får hon spola killen, så det går faktiskt att välja. OK det är ganska hårddraget att jämnföra barn och katter, men att man inte skulle kunna styra det där med vem man blir kär i, det köper jag inte. Det gäller bara vad man värderar högst. Katter står inte högt på en sån skala tyvär. mvh. Laika
Tyvärr har du fel jag älskar djur även katter.
Jag hade själv djur innan jag blev mer och mer sjuk
Så jag är inte alls ovillig att medicinera jag gör det för fullt utan att ens ha katt bara för att kunna vara utomhus ev stå bredvid folk ien kö som har katt. Va skönt för dig att dina allergi inte är så svår.
Jag tycker inte att det är värre att katter bor i några olika hushåll än att barn är på dagis eller hälsar på hos bekanta över sommaren.
Kommer djuren bara till djurvänner så är det ingen fara skedd.
Att man träffar någon som inte tål katter är ju inte något man väljer ???gör du DET????
Har man barn och träffar någon som hatar barn så tror jag att dert handlar om något annat har ALDRIG hört talas om någon som är alergisk mot barn??

Har du?