Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> kirschkol!
          estwing
          Inlägg 26-05-2010, 22:17
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 30 628

Kirschkol!!!!!!!!!

--------------------------------------------------------------------------------
          hoppas det stavas så. jo en fråga till er med gröna fingrar.
          grannen använde detta bekämpningsmedel till kirschen å dom stendog direkt.
          nu har jag dessa asen i min ligusterhäck.
          klarar sig häcken om jag sprutar över dessa å även träffar häcken?????

hoppas på snabbt svar från er...
          mvh
          estwing

Redigerat av estwing: 26-05-2010, 22:18
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  bek_mpning.JPG ( 709.57k ) Antal nedladdningar: 37

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Cilla
          Inlägg 27-05-2010, 22:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Kan vara bra att analysera problemet här också. Visst, kirskål kan ju vara en växt som man allmänt inte gillar. Men för häcken gör den ingen skada. Och i gräsmattor som klipps går den sällan. Drar man upp dem lite då och då och inte låter dem blomma och fröa så håller man spridningen i schack väl. Gillar man nässelsoppa så har man i kirskålen en grönsak för hela säsongen - soppan tillagas likadant. Eller så klipper eller drar man upp bladen och lägger tillbaka i häcken. Gratis gröngödsel.

Kan tillägga att jag gör ganska många jobb numera där jag tittar på häckar som helt eller delvis dör, missbildas mm och att bekämpningsmedlen är den vanligaste orsaken. Sist åkte jag ut på ett jobb med en syrénberså som såg ut som Alice i Underlandet, dvs med helt deformerade blad och blommor. Orsak: Växtmedelsgifter mot kirskål.

För övrigt kan sägas att jag också ser att kirskålen ofta också övevrlever de starkaste preparaten, även om de dukar under tillfälligt. Att marktäcka är det bästa sättet att bli av med kirskålen.

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 08:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon