CITAT (Huggorm @ 28-05-2010, 09:09)

Varför kan det inte vara öppen redovisning för alla? Att man tjänat pengarna själv behöver inte ha med saken att göra, man är trots allt en del av samhället och då får man finna sig i folks nyfikna granskning.
För övrigt finns det andra pengar som det vore intressantare att se redovisade, som tex. de politiska partiernas partikassor.
Hej Huggorm, Får man inte ha något ifred? Jag är såååå trött på dom som ger sig på mig. Visst jobbade jag och betalade min skatt som en god medborjare, men sedan började jag tänka efter vart mina surt värvade slantarna gick åt. .....

Jag säger inte om att man råkar hamna i en svacka och behöver komma upp igen, då är det väl, liksom sjukvården, även att där sitter på akuten nästan fullt med invandrare och de har inget jobb -- betalar inte skatt.... då blir jag f...ad!
följden blev att man gör så att man har endast att redovisa sin lilla ynka lön, det andra "finns inte", fattar du?
Visst i saker du nämner, håller jag med dig, dit går en massa pengar och helt i onödan, de gör ju inget än snackar. Visste du att det är endast 10% av svenskar som med sin förmögenhet håller det hela i rullning?
Jag vet detta och accepterade det inte då jag såg till att .... ikke mera än det lilla, som alla andra.....Fr. Tottes matte