Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gossen ruda kan du förklara, Flugornas herre:-)
          råse-marie
          Inlägg 29-07-2004, 07:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 182
          Medlem nr: 3 210

Hur kommer det sig att när jag försöker att slå ihjäl dessa små irriterande flugor ( Var det banan? unsure.gif ) så är det i princip omöjligt men märkte imorse när jag stog och diskade att jag lyckades när jag hade blöta händer?! ohmy.gif

När jag klämde ihjäl en kommer det lite blod ( förlåt alla djurvänner sad.gif )
          Hur funkar dom ? vet du ? Om man inte ser till att Kläma livet ur dom så "återuppstår "dom ju dessutom efter ett tag så flyger dom igen kanske med en smärre hjärnskakning..men ändå!

Oj det blev mycket och till sist biggrin.gif biggrin.gif HUR uppkommer dom?? blink.gif
          Ligger det ägg i slasken ? bor dom i bananskalen? eller i Vindruvspåsen? wacko.gif blink.gif wacko.gif blink.gif laugh.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gossen Ruda
          Inlägg 29-07-2004, 17:51
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Visst är det bananflugor, ärftlighetsforskarnas älsklingsdjur. Anledningen till just detta är att larverna har sk jättekromosomer som är lätta att studera, dessutom är dom snabba på förökning. En ny generation på 14 dagar. Heter på latin Drosophila melanogaster. Det finns i laboratorierna många olika framavlade raser, t.ex med stora ögon, utan vingar, olika färger mm. Den snabba förökningen innebär också att bestånden fullkomligt kan explodera om det finns mycket mat åt larverna. Som oftast består av jäsande organisk materia, sav, frukt, potatis, kål, mjölk, öl- och vin-skvättar mm. Men det bör vara lite jästa eller lätt ruttnande saker. Det finns förutom bananflugan ett par liknande arter men dom är ovanligare.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 11:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon