CITAT (cic @ 29-07-2004, 19:53)
Till Laika men mest till Saiai:
Visst, ni har delvis rätt antar jag, även om era kommentrer går som pilar rakt in i hjärtat. Om ni ville såra mig och vara elaka så har ni lyckats. Ni verkar tro att det här har varit/är en enkel sak för mig. Ni vet ingeting. Ni vet inte hur jag har gråtit och kämpat. Ni vet ingenting om hur mitt liv ser ut eller hur min relation till Jens är (vår historia, vår framtid). Jag borde såklart se till katterna först, men livet ser inte ut så, man väljer inte vem man blir kär i.
När jag skaffade katterna hade jag givetvis för avsikt att de skulle bo hos mig alltid. Min inställning är INTE att man kan behandla djur hur som helst. Det är just DÄRFÖR som det är så jävla jobbigt! Hade jag inte brytt mig hade jag väl avlivat dom för två år sen. Men jag tycker inte att jag har rätt att döda dom hur som helst.
Katterna är friska och krya och visar inga tecken på mental ohälsa. De är tillgivna, springer aldrig och gömmer sig, är sällskapssjuka och pratiga.
Ja, jag tycker synd om mig, för hur jag än vrider och vänder på det så är det jag som råder över deras framtid. Men självklart är det mest synd om katterna.
Vet inte hur era liv ser ut. Om ni har barn eller så. Men jag undrar bara, om några av era eventuella barn skulle bli allergiska, går då djuren före barnen? (Eftersom det nästa var okej att göra liknelsen med barn och djur)
Tack Nutten och råse-marie för att ni förstår min situation. Och tack pejori och Fenja för tips.
håller på dej. jag vet hur det känns
fick själv lämna bort min älskade collie när min son föddes allergisk .
det beslutet samt en totalsanering gjorde att han senare växte ifrån sin allergi
jag hade inte en tanke på att lämna bort min son och behålla hunden.
tyvärr tror jag inte att det blir bättre av att anklaga någon som väljer en människa före ett djur. det ÄR svårt, så jag tror mer på att hjälpa och stötta, än att anklaga i det läget