cic... jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete för att du måste söka nytt hem åt katterna. Det visar att du bryr dig om dem.
För några år sedan var jag tvungen att lämna bort min lilla katt Smulan som var bara 5-6 månader gammal.
Jag fick så svår allergi mot katter att jag höll på att kvävas trots medicinering dygnet runt och Smulan inte fick komma in i sovrummet.
Till slut var det ohållbart och jag kontaktade veterinär för borttagande eftersom vi inte hittade någon som kunde ta hand om henne.
Jag lämnade henne hos veterinären som sa att hon inte hade hjärta att ta bort en så fin katt utan hon skulle leta nytt hem åt Smulan.... jag fick betala avgift som de tog för borttagande men de pengarna användes till mat mm. under tiden hon letade nytt hem.
Jag grät och grät och städade och städade... både för att jag tyckte synd om mig själv som inte kunde ha katten hos mig och av oro för att Smulan kanske var olycklig när hon tvingats flytta.
Två veckor senare kom veterinären och hämtade smulans låda, koppel, leksaker mm. Smulan fick nytt hem hos ett äldre par som älskar katter
Veterinären sa att Smulan mådde jättebra, åt med god aptit var glad, kelig och lekte som katter gör

Slutet gott!
Lycka till i letandet. Ring gärna djurens vänner... de har alldeles nyligt fixat nytt kärleksfullt hem till dotterns ena katt som pga vissa nyuppkomna problem inte kunde bo kvar hos dem.