Haha, när jag verkligen vill ha nånting finns det inga gränser. Jag betalar vad det kostar, och sen får jag dra in på nånting annat senare, för EGENTLIGEN har jag ju inte råd.
Häromdagen hittade jag en liten Cyprepedium reginae på Botans plantförsäljning vid entrén (där man ofta kan göra fynd av ovanliga växter, om än inte direkt billiga).
Den här lilla orkidén kostade 300 :-. Min svägerska som var med trodde inte jag var riktigt klok. Och det var jag förstås inte heller.
Men jag kände mig i alla fall lite bättre, när jag kollade i Zetas katalog, och den kostade 890 :- där.
Jo, jag vet, man SKA inte jämföra priser efteråt. Men det gör man förstås ändå. Och ibland har man tur, ibland inte.
I slutändan är det ändå bara en sak som gäller; om man är nöjd med växten man köpt.
Om två år har du glömt vad du gav för din pion, och jag har glömt vad jag gav för min Cyprepedium. Men växterna kommer fortfarande att finnas kvar för oss att glädjas åt.
Om nu inte rådjuren käkat upp dem förstås. Hmmm... undrar om rådjur gillar Cyprepedium? Det blir en dyr middag i så fall...
--------------------
Viveka i Alingsås
|