Det finns idag ingen anledning till att behöva överge sina "älskade" katter, mer än om man lessnat på dom. Man kan allergivaccinera sig, "specifik immunterapi, heter det. Om man VILL så kan man bli fri från sin allergi. Varför jämnför du rose-marie, barn på dagis med katterna? Det finns där ingen likhet som jag kan se. Dina barn på dagis hämtar du varje dag och följer rutinerna, dom är inte där för tid o evighet heller. Katter har ett annat psyke än en hund t.ex. dom är känsligare för förändringar. Om man inte prövat allt som går för att ha kvar sina katter, så kan man åtminstånne hålla inne med kommentaren "Jag älskar mina katter villkorslöst". Vems villkor? Du säger själv cic, att din nya karl är en "kattmänniska", då har han säkert inget emot att försöka bli av med sin allergi. Varför stirra sig blinda på att det ska vara katterna som skall försvinna? Varför inte försöka att hitta en lösning istället, för att allergin ska försvinna? OM ni är intresserade av Specifik immunterapi, ta kontakt med erat sjukhus. mvh. Laika
|