Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Fortsättningen på plantan efter 10 mån
          outlaw_82
          Inlägg 03-06-2010, 21:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 25 422

Här kommer bilden på plantan som den ser ut idag. Vuxit endel på 10 månader :0)
          Bifogad fil  P1060783test.jpg ( 752.79k ) Antal nedladdningar: 26

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          mamamaggan
          Inlägg 04-06-2010, 08:38
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Jag satte flera olika citruskärnor för två år sedan. De flesta fick övervintra i sommarstugan , kring 10 grader , men en citron blev kvar hemma. Har en inbyggd balkong , vinterbonad , där det är växthusklimat . Blir aldrig under 15 grader på vintern men svalare än inne.

Den här citronen stod i mitt växthusklimat och mådde tydligen bra av det. Den är nu kring 80 cm hög och de nya bladen är 14 - 19 cm långa och 6- 9 cm breda. Den står fortfarande i en liten kruka , c:a 12 cm i diameter men ska planteras om .

De andra citrusarna är bara 10 - 15 cm och har tappat en del blad under vinter men det kommer nya fina nu hela tiden. Kommer att ha dem kvar hemma nu i vinter så får vi se hur det går med dem.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          outlaw_82
          Inlägg 04-06-2010, 09:14
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 25 422

CITAT (mamamaggan @ 04-06-2010, 09:38) *
          Jag satte flera olika citruskärnor för två år sedan. De flesta fick övervintra i sommarstugan , kring 10 grader , men en citron blev kvar hemma. Har en inbyggd balkong , vinterbonad , där det är växthusklimat . Blir aldrig under 15 grader på vintern men svalare än inne.

Den här citronen stod i mitt växthusklimat och mådde tydligen bra av det. Den är nu kring 80 cm hög och de nya bladen är 14 - 19 cm långa och 6- 9 cm breda. Den står fortfarande i en liten kruka , c:a 12 cm i diameter men ska planteras om .

De andra citrusarna är bara 10 - 15 cm och har tappat en del blad under vinter men det kommer nya fina nu hela tiden. Kommer att ha dem kvar hemma nu i vinter så får vi se hur det går med dem.

Ja men det låter juh som en kanon lösning.

Själv har jag inte en aning om hur jag ska lyckas med att förvara dom svalt fast endå med ljus, visst kan ha dom i kolsvarta källar förrådet, men tror knappast att dom vill det hahaha.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 02:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon