CITAT (Kajsa @ 01-06-2010, 22:06)

Bra rosor som du lär få behålla ! Jo man känner igen sig även om jag lugnat ner mig en del, har handlat mest perenner, klematis i år.
hej Kajsa,
Jag vet att i år handlade jag mindre antal växter och blommor och passade på vid erbjudanden.
men är man lite tokig att man gillar växter, så vaddå, men jag fick planera faktist vad jag "måste" och det som inte tillhörde den gruppen, men jag har fått fina odlingslådor av maken, så extra blommor har det blivit. Mindre ljungel på verandan än förra våren. Jag har dem där efter plantering i krukor och härdar dom därifrån.
Idag åkte en hel del till växthuset och lite planteringar har jag kvar, men börjar se slutet på detta. Hur det blir nästa vår, vet jag endast att vissa sorter som klarar kylan/värmen får stanna i växthuset.
En och annan klematis har också slunkit med i år ..... fuchian
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-06-2010, 20:10)

" de enda växter man ångrar är de man INTE köpte "

Just så är det, kerstin z5-6 .....men man får väl skriva upp dem och om det känns fortfarande ok, så då kan man passa på att skaffa dom i tid. Jag gjorde en sån lista enbart att få ordning hur jag hade tänkt att ha det och hur det kändes att vara i växthuset och vad saknade man då osv....

..... fuchian