CITAT (Huggorm @ 06-06-2010, 21:33)

Men nästa gång lär vi inte kunna hålla oss utanför, nu är vi lika involverade som alla andra
Hej Huggormen ..... Det är nog så att om det blir mera krig som omfattar även skandinavien, kommer ingen undan. Jag tror också att den blir hemskare än de som varit. Nu räknar jag inte med de stackars judarna som betalade det högsta priset man kan i kriget.
En sak retar på mig, det är dessa nynazisterna som förnekar, de flesta att koncentrationslägren fanns och att de också användes.
Min dotter hade tjatat ett par års tid att vi skulle stanna vid Dachau, utanför Munchen, men jag tyckte att hon var för liten, men sedan skulle de skriva i skolan om 2; världskriget, så då stannade vi vid Dachau,
visserligen finns det endast några parakker kvar för visning, annars fanns den understa murstensraden kvar och man kunde uppskatta hur stort det hade varit. Gaskammaren och brännugnarna låg lite avsides.
Kan du tänka dig vad denna 13-årig tös upplevde? hon ville se allt, men tårarna rann och hon ville vara lite avsides från oss. När vi skulle fortsätta vår resa, stälde min dotter framför brännugnarna och grät hejdlöst.
Jag frågade henne hur är läget, men...

hon sade att nu orkar hon inte längre, de gråter och skriker....Hon höll sitt uppsats i skolan och hon sade att aldrig mera......fr. fuchian