Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Clematis Mme Le Coultre/Mevrouw Le Coultre/"Marie Boisselot", Kommer den att växa mer?
          pixiepixie
          Inlägg 30-05-2010, 21:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 18
          Medlem nr: 28 857

Jag har en nyplanterad Le Coultre i kruka på balkongen. Den har växt riktigt bra hittills och ser ut att trivas men nu när knopparna kommit överst på rankorna har den stannat i växten på höjden och det är egentligen bara de redan existerande bladen och knopparna som växer till sig och blir större. Ser inte att den skickar ut nya slingrande rankor uppåt utan den har liksom nöjt sig. Den är endast en knapp meter hög. Jag hade hoppats på 2 meter... Det kanske var lite optimistiskt?

Blommar den en gång först och sen fortsätter klättra? Eller har den stannat i växten för att rötterna nått max utrymme i krukan tror ni (kruka diam 30 cm, höjd ca 40 cm)?

Alla tips, råd, bilder och personliga erfarenheter om denna klematis är mycket uppskattade. Jag är en nybörjare på klematis, detta är min första och enda och jag stampar otåligt i väntan på att knopparna ska blomma. Jag tror det kommer att bli magnifikt med dess stora enkla vita blommor. Men som sagt jag hade gärna sett lite höjd på denna fröken...

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Finn Klematis
          Inlägg 08-06-2010, 10:20
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 302
          Medlem nr: 12 804

CITAT (pixiepixie @ 30-05-2010, 22:31) *
          Jag har en nyplanterad Le Coultre i kruka på balkongen. Den har växt riktigt bra hittills och ser ut att trivas men nu när knopparna kommit överst på rankorna har den stannat i växten på höjden och det är egentligen bara de redan existerande bladen och knopparna som växer till sig och blir större. Ser inte att den skickar ut nya slingrande rankor uppåt utan den har liksom nöjt sig. Den är endast en knapp meter hög. Jag hade hoppats på 2 meter... Det kanske var lite optimistiskt?

Blommar den en gång först och sen fortsätter klättra? Eller har den stannat i växten för att rötterna nått max utrymme i krukan tror ni (kruka diam 30 cm, höjd ca 40 cm)?

Alla tips, råd, bilder och personliga erfarenheter om denna klematis är mycket uppskattade. Jag är en nybörjare på klematis, detta är min första och enda och jag stampar otåligt i väntan på att knopparna ska blomma. Jag tror det kommer att bli magnifikt med dess stora enkla vita blommor. Men som sagt jag hade gärna sett lite höjd på denna fröken...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 20:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon