CITAT (pixiepixie @ 30-05-2010, 22:31)

Jag har en nyplanterad Le Coultre i kruka på balkongen. Den har växt riktigt bra hittills och ser ut att trivas men nu när knopparna kommit överst på rankorna har den stannat i växten på höjden och det är egentligen bara de redan existerande bladen och knopparna som växer till sig och blir större. Ser inte att den skickar ut nya slingrande rankor uppåt utan den har liksom nöjt sig. Den är endast en knapp meter hög. Jag hade hoppats på 2 meter... Det kanske var lite optimistiskt?
Blommar den en gång först och sen fortsätter klättra? Eller har den stannat i växten för att rötterna nått max utrymme i krukan tror ni (kruka diam 30 cm, höjd ca 40 cm)?
Alla tips, råd, bilder och personliga erfarenheter om denna klematis är mycket uppskattade. Jag är en nybörjare på klematis, detta är min första och enda och jag stampar otåligt i väntan på att knopparna ska blomma. Jag tror det kommer att bli magnifikt med dess stora enkla vita blommor. Men som sagt jag hade gärna sett lite höjd på denna fröken...