Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Skötselråd- miniväxthus
          Gottegrisen
          Inlägg 08-06-2010, 10:54
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 20
          Medlem nr: 21 681

Hejsan! Har införskaffat ett miniväxthus med plast runt, storleken är ca 200x130x70cm. På framsidan finns två dragkedjor och man har möjlighet att ha "dörren" uppbunden.

I växthuset har jag på ena sidan en chiliplanta och en physalis, på den andra har jag en paprika samt tre tomater (två busktomater och en vanlig tomatplanta).

Jag har placerat växthuset bredvid ett gullregn som vi har på vår tomt, det får sol under större delen av dagen men skuggas ett par-tre timmar på dagen. Tänkte först haft det emot en garagevägg i söderläge, men när jag ställde det där först med mina förkultiverade oregano- och basilikaplantor så dog dem redan efter en dag, då det var riktigt varmt och soligt.

Hur sköter jag bäst om allt?

Jag har frågetecken kring hur mycket och ofta jag bör ha öppet dörren?
          Är det för många växter för såpass liten yta? Har noterat på morgonen att det bildats rätt mkt kondens på väggarna inuti växthuset.
          Vad tror ni om läget?

Kan lägga in lite bilder på det, fast just nu har jag inte bilderna på denna datorn.

Tacksam för alla tips och idéer.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 15:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon