CITAT (Solstorm @ 10-06-2010, 13:13)

Även om det behövs förebyggande arbete på många olika sätt så måste det absolut finnas en nolltolerans när det gäller att angripa polis och brandkår. Oavsett hur synd terroristerna tycker om sig själva så ska de absolut stå till svars för det de gör. Jag blir så trött när det talas om tendenser i samhället, arbeta med grupper osv. Självklart ska varje individ stå till svars för vad de gör. Upp med kameror överallt i oroliga områden och låt varje individ ta ansvar för vad den personen gör.
De som sätter eld och hindrar brandkåren att komma fram ska ha HÅRDA straff. Jag skulle vilja stänga in dem i en träbyggnad och sätta eld på den. Där kan de sitta och undra ifall brandkåren vågar komma och hjälpa dem. De skulle inte befrias förrän de blev rejält uppvärmda och fått i sig massa rök så de blev så uppskrämda så de fattar allvaret. Jag hoppas innerligt att de inte belönas på något sätt för vad de gör. Tyvärr är väl det som är det vanliga. Jag är så hjärtinnerligt trött på att tycka synd om förövare. Även om man kan förstå så innebär inte det att man ska acceptera.
så rätt så rätt!