CITAT (Överbölingen @ 03-06-2008, 02:08)

Om en iakttagelse av naturens grymhet i ett annat forum. Skatorna tog en uggleunge.
Människan döljer sig bakom "moraliska" kakor men är inte ett dugg bättre. Vi är ett av de stora rovdjuren, oavsett om vi är vegetarianer eller inte. Vi har inget att yvas över. Endast det som är skapat att överleva kommer att överleva.
Titta på igelkotten. Den är en överlevare.
Dinosarierna försvann.
Jo vi odlare, kvarlevor från skiftet mellan Neandertalarna och Cro magnonmänniskan kanske klarar en kort tid att bevara vissa växter och insekter av ren tjurighet.
Jag vet inte om jag skulle vilja påstå att naturen är grym. Jag skulle vilja se det som naturligt. Det är inte grymt att en skata tar en uggling. Det är naturligt, som det ska vara.
Är det ngn som är grym är det människan. För det är bara i den världen det förekommer.
Igelkotten är inte en överlevare. De håller på att dö ut på sina platser de med.
Dinosaurierna försvann aldrig, bara en del av dem. De finns runt omkring oss i vad vi kallar fåglar och de är överlevare i många former.
Och de saker som är skapade för överleva? Vad händer det om man rubbar den delen så det som är skapat för att överleva inte överlever? Vad ska man göra då?
Redigerat av Orkidétjuven: 11-06-2010, 01:29