CITAT (Myosotis @ 11-06-2010, 11:34)

Om det hade sänts några som helst kvalitetsprogram skulle jag hålla med. Men jag tycker att schlagerfestivaler och vasalopp är ointressanta. De som vill se sån skit får väl skaffa speciella schlagerkanaler. Jag känner många som inte är speciellt fotbollsintresserade som ändå tittar på några matcher eller kanske bara på finalen, precis som jag känner folk som helt frivilligt (*urk*) tittar på schlagerfestivaler. Fyran och sexan är ju riktigt dåliga, nivålösa reklamkanaler. Jag tycker att de kunde sända både sportevenemang och annan underhållning så skulle svt kunna sända program med nivå, t.ex. politiska, historiska, vetenskapliga osv. samt långfilmer av bra kvalitet. Inte ens kunskapskanalen håller någon vidare hög klass, och svt24 verkar helt meningslös. Vad är det för program som utgår till förmån för vm? Amerikanska serier? Stor förlust i så fall...
Bli nu inte upprörd bara!
Kunskapskanalen och svt24 tittar jag aldrig på så där har jag ingen aning om vad som sänds. Jag har heller ingen aning om det utgår några program, antar att fotbolls-VM inte kommer som nån överraskning utan det är inplanerat sen kanske ett par år tillbaka.
Jag kanske kan slippa betala tv-licens för en månad nu när det inte sänds några program som jag vill se?
Intressant att 9 tycker att både radio och TV ska sända, men 10 kommer inte att hänga med i varken radio eller TV...