|
Nu börjar ju fotbolls-VM idag. Tycker du att det är intressant och spännande trots att inte Sverige deltar? Tycker du att svenska radio och TV ska lägga ner både tid och pengar på det utan vår medverkan? Kan dom inte bara ge resultaten, måste hela matcherna sändas? Vad tycker du? Själv väljer jag bort varenda sekund av sändningarna. Hoppas att åtminstone TV varit förutseende och lagt in några spännande och intressanta program för oss som med glädje väljer bort fotbolls-VM.  Flervalsmöjlighet!
Aqvakul
11-06-2010, 07:38
Jag kan själv räkna upp ett antal idrotter som intresserar mig mer än fotboll. Men fotbollsintresset i Sverige är enormt. Ingen annan idrott kommer idag i närheten. Intresset har framförallt ökat för de stora ligorna i Europa. Många unga svenskar har internationella idoler. Därför kommer intresset för VM att vara på topp, trots att inte Sverige medverkar...
theseraphim
11-06-2010, 07:48
Håller med tidigare skribent, intresset för VM med eller utan är enormt och ska man se på tidigare omgångar då Sverige åkt ur i ett tidigt skede har ju inte tittarsiffrorna sjunkit nämnvärt efter det. Folk vill se topplag som Italien, Spanien, Brasilien osv göra upp och leverera fotboll i absolut toppklass.
Men hur mäter man det intresset? Antalet som är intresserade eller hur mycket varje person är intresserad? Tio personer tycker fotboll är det mest fantastiska som finns - eller 100 personer som tycker det är helt ok...
CITAT (theseraphim @ 11-06-2010, 08:48)  Folk vill se topplag som Italien, Spanien, Brasilien osv göra upp och leverera fotboll i absolut toppklass. Men Tyskland då? :s
Aqvakul
11-06-2010, 08:10
CITAT (Ralf @ 11-06-2010, 09:04)  Men Tyskland då? :s En känd definition: Fotboll är ett spel för 22 spelare och till slut vinner Tyskland..
Huggorm
11-06-2010, 08:11
Personligen tycker jag dom kunde sända fotbollen på SVT sport, om det nu finns någon sådan kanal, eller i eurosport. Jag blir helt vansinnig när dom plockar bort något av de få program jag vill se för att visa sport
Myosotis
11-06-2010, 08:53
Jag ska titta och jag skulle bli väldigt ledsen om jag inte kunde se vm, jag har inte råd att ha dyra extrakanaler som visar sport. Det finns ett allmänt intresse och då ska det visas på tv-kanaler som alla kan se. Jag har aldrig lyckats begripa varför alla ska heja på det landet där de råkar vara födda eller där de bor, har så svårt för det här med nationalstolt. Varför skulle Sverige vara bättre än alla andra länder? Varför skulle svensk fotboll vara så intressant? Personligen kommer jag att heja på Sydafrika, man blir glad av att se dem spela. Och tänk så underbart det hade varit om ett afrikanskt lag hade vunnit! Annars gillar jag bl.a. det franska laget. Man behöver inte ha någon anknytning till ett land för att tycka om deras fotbollslag. Jag är inte intresserad av något annat på svensk tv då alla natur- och vetenskapsprogram har plockats bort eller blivit totalt innehållslösa. Man får stå ut med att ishockey och friidrott och amerikanska serier sänds för att andra tydligen vill se sånt.
Jag undrar hur detta kommer att sluta. FIFA och Sydafrika har ju redan blivit kritiserade för att dom tex har kört bort lokala gatuförsäljare. Här nedan ser vi biljettpriserna [attachment=50929:fifa.JPG] En Sydafrikans Rand är ungfär lika med 1 kr. Vilka Sydafrikaner har råd att gå på dessa matcher?? Vi får hoppas att det inte slutar som med den svenska konserten i Sydafrika då det visst kom 6 personer... Den svenska arrangören tog nämligen "svenskt" pris. CITAT (Huggorm @ 11-06-2010, 09:11)  Personligen tycker jag dom kunde sända fotbollen på SVT sport, om det nu finns någon sådan kanal, eller i eurosport. Jag blir helt vansinnig när dom plockar bort något av de få program jag vill se för att visa sport  det var bland annat därför SVT24 kom till, så att dessa specialsändningar inte skulle tränga ut "vanliga program". Det verkar som om SVT är rädda att folk inte ska hitta till andra kanaler än ettan o tvåan.
Myosotis
11-06-2010, 09:13
CITAT (Ralf @ 11-06-2010, 10:05)  ...FIFA och Sydafrika har ju redan blivit kritiserade för att dom tex har kört bort lokala gatuförsäljare... Ja  Det är verkligen dåligt  Varför kan inte de vanliga människorna tjäna lite på vm-et
Anki på Öland
11-06-2010, 09:16
Hihi.... vore jag gatuförsäljare skulle jag hyra ut rullstolar..... Anki
mamamaggan
11-06-2010, 09:32
Klart det ska sändas . Om vi bara skulle sända program där Sverige på ett eller annat sätt är inblandat skulle det inte bli många av dagens program kvar. Fast , då kanske vi kunde få se lite mer kvalitetsprogram ?
Huggorm
11-06-2010, 10:10
CITAT (Ralf @ 11-06-2010, 10:05)  Här nedan ser vi biljettpriserna [attachment=50929:fifa.JPG]
En Sydafrikans Rand är ungfär lika med 1 kr. Vilka Sydafrikaner har råd att gå på dessa matcher?? Nelson Mandela har råd, samt hans närmaste stab
"Det finns ett allmänt intresse och då ska det visas på tv-kanaler som alla kan se." - skrev Myosotis... Men är det inte bara dom som är intresserade av fotboll som tycker/tror att det finns ett allmänt intresse? Jag känner nog inte en enda som är intresserad, inte ens om Sverige skulle deltagit. Jo förresten, en kom jag på nu men han är bergis ensam. Nu är det väl ettan, tvåan och fyran som sänder? Det är väl såna kanaler som dom flesta har? Varför ska jag behöva skaffa specialkanaler för att slippa fotbolls-VM en hel månad framåt? Förstår Huggorms  ! Vad kostar detta SVT? Är kostnaden så hög så det drabbar andra program ett par år framåt? Kommer dom att sända fler "skitprogram" för att dom inte har råd med bättre? Eller kompenserar dom oss efter detta och storsatsar på kvalitetsprogram i stället?
Myosotis
11-06-2010, 10:34
Om det hade sänts några som helst kvalitetsprogram skulle jag hålla med. Men jag tycker att schlagerfestivaler och vasalopp är ointressanta. De som vill se sån skit får väl skaffa speciella schlagerkanaler. Jag känner många som inte är speciellt fotbollsintresserade som ändå tittar på några matcher eller kanske bara på finalen, precis som jag känner folk som helt frivilligt (*urk*) tittar på schlagerfestivaler. Fyran och sexan är ju riktigt dåliga, nivålösa reklamkanaler. Jag tycker att de kunde sända både sportevenemang och annan underhållning så skulle svt kunna sända program med nivå, t.ex. politiska, historiska, vetenskapliga osv. samt långfilmer av bra kvalitet. Inte ens kunskapskanalen håller någon vidare hög klass, och svt24 verkar helt meningslös. Vad är det för program som utgår till förmån för vm? Amerikanska serier? Stor förlust i så fall...
CITAT (Myosotis @ 11-06-2010, 11:34)  Om det hade sänts några som helst kvalitetsprogram skulle jag hålla med. Men jag tycker att schlagerfestivaler och vasalopp är ointressanta. De som vill se sån skit får väl skaffa speciella schlagerkanaler. Jag känner många som inte är speciellt fotbollsintresserade som ändå tittar på några matcher eller kanske bara på finalen, precis som jag känner folk som helt frivilligt (*urk*) tittar på schlagerfestivaler. Fyran och sexan är ju riktigt dåliga, nivålösa reklamkanaler. Jag tycker att de kunde sända både sportevenemang och annan underhållning så skulle svt kunna sända program med nivå, t.ex. politiska, historiska, vetenskapliga osv. samt långfilmer av bra kvalitet. Inte ens kunskapskanalen håller någon vidare hög klass, och svt24 verkar helt meningslös. Vad är det för program som utgår till förmån för vm? Amerikanska serier? Stor förlust i så fall... Bli nu inte upprörd bara! Kunskapskanalen och svt24 tittar jag aldrig på så där har jag ingen aning om vad som sänds. Jag har heller ingen aning om det utgår några program, antar att fotbolls-VM inte kommer som nån överraskning utan det är inplanerat sen kanske ett par år tillbaka. Jag kanske kan slippa betala tv-licens för en månad nu när det inte sänds några program som jag vill se? Intressant att 9 tycker att både radio och TV ska sända, men 10 kommer inte att hänga med i varken radio eller TV...
Myosotis
11-06-2010, 11:11
CITAT (Berith @ 11-06-2010, 11:55)  ...Jag kanske kan slippa betala tv-licens för en månad nu när det inte sänds några program som jag vill se?... Låter som en bra idé, vi kan dela på en licens - jag betalar bara när det är fotboll och du betalar resten av tiden. Upprörd är jag redan, det har jag varit i många år över att medierna driver med oss och gör allt för att fördumma folket.
Huggorm
11-06-2010, 11:22
CITAT (Myosotis @ 11-06-2010, 11:34)  Fyran och sexan är ju riktigt dåliga, nivålösa reklamkanaler. Sexan är ju bra, dom visar massor av Simpsons och Family Guy samt en del bra filmer. Tyvärr bryter dom också ofta för sport. Fyran visar nyheter kl. 22, när alla andra kanaler brukar sända skräpprogram. Då är det bättre att klaga på TV3, det är verkligen en nivålös reklamkanal. Annars kan jag rekommendera Discovery för den som är naturintresserad, deras serie "River monsters" som går nu är riktigt intressant. Programledaren åker runt i världen och undersöker monsterstora fiskar som lever i sötvatten. Programmet från Amazonas var extra intressant, det skulle krävas mycket pengar för att jag frivilligt skulle bada där. I enbart den floden finns 1000 olika sorters mal, från pyttesmå till människoätande
*Stintan*
11-06-2010, 11:24
CITAT (Berith @ 11-06-2010, 11:55)  Intressant att 9 tycker att både radio och TV ska sända, men 10 kommer inte att hänga med i varken radio eller TV...   Jag röstade för att både radio och TV ska sända men jag kommer inte själv att varken lyssna eller kolla på det. Varför skulle jag missunna dem som gillar fotboll att få se VM?
skogstroll
11-06-2010, 11:59
sportfantaster borde ha en egen kanal där allt sånt sänds tycker jag, jag vill inte se på några stackars travhästkrakar på morgonen, lite tjatigt med all sport, det finns väl annat här i livet
mamamaggan
11-06-2010, 12:05
Men vad är det som går bort ? En massa amerikanska serier ? Eller vad ?
*Stintan*
11-06-2010, 12:25
CITAT (mamamaggan @ 11-06-2010, 13:05)  Men vad är det som går bort ? En massa amerikanska serier ? Eller vad ? Repriser antagligen för det är väl vad som brukar visas på sommaren.
mamamaggan
11-06-2010, 12:47
CITAT (*Stintan* @ 11-06-2010, 13:25)  Repriser antagligen för det är väl vad som brukar visas på sommaren. Kan nog inte tänka mig något värre en repriser på amerikanska serier . Då är det bra med fotbolls VM , något som är nytt och spännande för den som gillar fotboll .
Myosotis
11-06-2010, 13:20
CITAT (Huggorm @ 11-06-2010, 12:22)  Sexan är ju bra, dom visar massor av Simpsons och Family Guy samt en del bra filmer... Så olika man kan tycka. Simpsons har jag åtminstone hört talas om, men tittar inte på det. Family Guy - aldrig hört talas om. Filmerna brukar bara vara action- och våldsfilmer, inget för mig. Trean klagar jag gärna på också om det hjälper, men jag har inte den kanalen. Inte discovery heller, men det är säkert intressant. Jag tycker också att det är tjatigt med sport (som inte är fotboll eller dressyr), ekonominyheter (börsnoteringar, gäsp) och annat sånt. Visst hade det varit bra om det hade sänts på vissa kanaler så hade man lättare kunnat undvika det man inte är intresserad av.
Nu har det väl börjat. Ha så kul!  Själv ska jag nog leta upp nån gammal film... Såg att Tootsie började nyss. Egentligen knyckte jag frågan från radion i morse - Radio Skaraborg - För eller emot.
Meriona
11-06-2010, 15:54
Jag röstade på "bryr mig inte och ska inte se". Vem klagade på Kunskapskanalen förut, ajabaja, där går massor av bra dokumentärer om människor och företeelser som inte är tillräckligt glättiga eller dramatiska att passa i de vanliga kanalerna. Särskilt fredag- och lördag-kvällar när andra sitter och gluttar på Talang och allt vad det heter.  Mycket trevligare att följa en flicka i Tibet eller folkvandringar i Afrika än nån som trollar med knäna. Och tack och lov för History och NationalGeographic, där finns alltid nåt att se (och lära sig), även under fotbollsjippon.
theseraphim
11-06-2010, 16:05
CITAT (Ralf @ 11-06-2010, 09:04)  Men Tyskland då? :s Ingen rolig fotboll när tyskland är med tyvärr men de är duktiga!
vitavargen
11-06-2010, 18:40
Helst fotboll än sex i kungahuset (bröllopet) på TV.
Fotboll är även ett social umgänges redskap, när den sänds på TV/radio. Det är bara kul.
Inget emot att se fotbolls matcherna men allt detta försnack eftersnack och paus snack gör ju att man somnar. Inte fasen e i alla fall jag intresserad av om den eller den har spelat där eller där.....eller deras taktik e si eller så. jag vill se lite action på planen och mål. Tyvärr utgick Så skall det låta idag fredag från 1an vilket var väldans synd då det e typ ett av dom få program som jag ser på fredagar förutom Trädgårdsfredag på 2an. Annars föredrar jag faktist kanal 8. Älskar alla CSI serierna
Tycker fotboll är skitråkigt utom när jag ser min 30 årige son spela i sitt div :4 lag Beduinerna:)säger som min mormor sa :kan de inte få var sin boll så alla slipper jaga samma  Tacka vet jag Ishocky  där händer det grejer ju:)
Aqvakul
12-06-2010, 06:36
CITAT (TheLan @ 12-06-2010, 00:20)  Inget emot att se fotbolls matcherna men allt detta försnack eftersnack och paus snack gör ju att man somnar. Inte fasen e i alla fall jag intresserad av om den eller den har spelat där eller där.....eller deras taktik e si eller så. jag vill se lite action på planen och mål. Tyvärr utgick Så skall det låta idag fredag från 1an vilket var väldans synd då det e typ ett av dom få program som jag ser på fredagar förutom Trädgårdsfredag på 2an. Annars föredrar jag faktist kanal 8. Älskar alla CSI serierna  Visst blir det alldeles för mycket kringsnack! Det kommer att stå en upp i halsen snart... För mig räcker det, att de visar en del matcher...
Red Top
12-06-2010, 08:00
CITAT (Huggorm @ 11-06-2010, 11:10)  Nelson Mandela har råd, samt hans närmaste stab Du hittar då alltid någon eller något att spy din galla över. Mandelas stab består numera av hans närmaste familj och de som arbetar för hans stiftelse. Han driver sin egen barnfond, Nelson Mandela Children’s Fund, NMCF, som hjälper barn vars föräldrar dött i aids, gatubarn, funktionshindrade och fattiga barn. Som president skänkte han halva sin lön till fattiga barn och när han fick Nobels fredspris gav han bort en del av prispengarna till gatubarn. Han är 91, snart 92, år gammal och pensionär sedan 1999. Heder åt honom och alla andra,, som har ett brinnande fotbollsintresse. Mandela stod dessutom bakom Sydafrikas VM-kampanj och var med i Zürich 2004 när landet tilldelades värdskapet. Han har fått 4 biljetter till invigningen och avslutningen. Tyvärr förlorade han ett av sina nio barnbarn, 13-åriga Zenani, i en bilolycka i går. Därför ställde han inte upp och talade på invigningen. Något många hade sett fram emot. Det hade varit en värdig avslutning på hans kamp för ett fritt Sydafrika att vara med och inviga fotbolls-VM i där. Låt VM ta den plats det behöver i såväl TV som radio. Mig stör det inte. Den här tiden på året ser jag ändå aldrig på TV och P1, radiokanalen jag lyssnar på sänder inte mycket sport.
Myosotis
12-06-2010, 08:28
CITAT (Meriona @ 11-06-2010, 16:54)  ...Vem klagade på Kunskapskanalen förut, ajabaja...  Det var jag. De kanske har så tråkiga rubriker så jag missar dem eller nåt. Jag har ju så dåligt med tålamod när jag ska se på tv så jag sorterar oftast bort allt som går att sortera bort. Utom fotboll då. CITAT (theseraphim @ 11-06-2010, 17:05)  Ingen rolig fotboll när tyskland är med... nej  men nu slipper man ju se Ballack åtminstone... Hoppas de åker ut tidigt. Och Argentina och Brasilien spelar bra fotboll men är så arroganta så de får gärna åka ut snart de också.
Är personligen helt ointresserad av fotboll. Finns för övrigt ingen i vår familj som är intresserad, men röstade ändå för att det ska sändas i både radio och TV. Självklart
Myosotis
12-06-2010, 08:35
CITAT (Berith @ 11-06-2010, 16:42)  Ha så kul!   Tack! Synd bara att Sydafrika släppte in det där målet när de nu ledde 1:0. Och Frankrike också bara oavgjort, hur ska detta gå.
Huggorm
12-06-2010, 08:46
CITAT (Myosotis @ 12-06-2010, 09:28)   Det var jag. De kanske har så tråkiga rubriker så jag missar dem eller nåt. Jag har ju så dåligt med tålamod när jag ska se på tv så jag sorterar oftast bort allt som går att sortera bort. Utom fotboll då. nej  men nu slipper man ju se Ballack åtminstone... Hoppas de åker ut tidigt. Och Argentina och Brasilien spelar bra fotboll men är så arroganta så de får gärna åka ut snart de också. Det är inte mycket jag vet om fotboll, men så mycket har jag fått med mig att jag vet att både Tyskland, Argentina och Brasilien lär hänga med ganska långt i turneringen så dom slipper du nog inte så snart
CITAT (Myosotis @ 12-06-2010, 09:35)   Tack! Synd bara att Sydafrika släppte in det där målet när de nu ledde 1:0. Och Frankrike också bara oavgjort, hur ska detta gå. Äsch då! Är det inte tråkigt (eller synd eller vad man ska säga...) att matcher slutar oavgjort? Och 0-0 borde ju vara tråkigast?
Myosotis
12-06-2010, 09:05
CITAT (Berith @ 12-06-2010, 09:47)  Är det inte tråkigt (eller synd eller vad man ska säga...) att matcher slutar oavgjort? Och 0-0 borde ju vara tråkigast? Jo det är klart att det är roligare att se mål, men spelar de bra kan ju även en 0:0-match vara spännande och bra. CITAT (Huggorm @ 12-06-2010, 09:46)  Det är inte mycket jag vet om fotboll, men så mycket har jag fått med mig att jag vet att både Tyskland, Argentina och Brasilien lär hänga med ganska långt i turneringen så dom slipper du nog inte så snart  [attachment=50965:lala.gif] Förstör nu inte mitt önsketänkande.
vitavargen
13-06-2010, 21:24
Vilken spel bjud Tyskland på ikväll. Australien hade ingen chans. Ni som inte sett spelet och tänker se den senare, får hålla för öronen. 4-0 blev det
Snöflinga
13-06-2010, 21:35
Har sett alla matcher, bra fotboll ... Men ikväll stod jag bara inte ut med detta  trumpetande ! Låter som om man har huvudet i en bikupa, med förstärkare  Läste nu på text-tv att det är på förslag att förbjuda tutandet eftersom spelarna inte hör vad de ropar till varandra och hör inte vad tränarna vill förmedla till dem. Bra förslag tycker jag
ryss_борис
13-06-2010, 22:54
CITAT (Berith @ 11-06-2010, 11:21)  "Det finns ett allmänt intresse och då ska det visas på tv-kanaler som alla kan se." - skrev Myosotis... Men är det inte bara dom som är intresserade av fotboll som tycker/tror att det finns ett allmänt intresse? Jag känner nog inte en enda som är intresserad, inte ens om Sverige skulle deltagit. Jo förresten, en kom jag på nu men han är bergis ensam. Nu är det väl ettan, tvåan och fyran som sänder? Det är väl såna kanaler som dom flesta har? Varför ska jag behöva skaffa specialkanaler för att slippa fotbolls-VM en hel månad framåt? Förstår Huggorms  ! Vad kostar detta SVT? Är kostnaden så hög så det drabbar andra program ett par år framåt? Kommer dom att sända fler "skitprogram" för att dom inte har råd med bättre? Eller kompenserar dom oss efter detta och storsatsar på kvalitetsprogram i stället? Hur insiktslös får du bli egentligen?! Du kan ju inte endast utgå från din, förmodligen lilla, alternativt ensidiga umgängeskrets och hävda att det inte finns ett allmänt intresse. När man genomför sådana här undersökningar håller det inte att fråga fem likasinnade släktingar, om man inte vill få ett partiskt resultat dvs. Det är ungefär som att gå med i moderata ungdomsförbundet och fråga vilken politisk åskådning de har, och sedan bestämt påstå att denna gäller för en majoritet av befolkningen. Det är ingen bra idé, för det är trots allt inte lekis vi pratar om nu. "Varför ska jag behöva skaffa specialkanaler för att slippa fotbolls-VM en hel månad framåt?" Mig veterligen sänds inte matcherna på alla tre kanaler samtidigt, så det är väl bara att titta på de två som inte visar fotbollen. Anledningen att det sänds på dessa kanaler är just för att de flesta ska kunna titta, då det finns ett såpass stort intresse. Jag kan förstå folks irritation över att sporten går före andra program, men man kan inte alltid få som man vill, simple as that. Angående skitprogram så kan jag upplysa dig om mycket av det skräp som visas idag är betydligt kostsammare att tillverka än kvalitetsprogrammen, eftersom det i de flesta fall är innehållet och inte prislappen som sätter gränserna. Ett uselt manus blir inte bra tack vare effekter, så den saken behöver du nog inte grubbla på. Att inte ha utsändningar från VM pga att Sverige ej deltar är för övrigt en oerhört patriotisk, samt dålig idé.
Myosotis
14-06-2010, 10:46
CITAT (Snöflinga @ 13-06-2010, 22:35)  Har sett alla matcher, bra fotboll ... Men ikväll stod jag bara inte ut med detta  trumpetande ! Låter som om man har huvudet i en bikupa, med förstärkare  Läste nu på text-tv att det är på förslag att förbjuda tutandet eftersom spelarna inte hör vad de ropar till varandra och hör inte vad tränarna vill förmedla till dem. Bra förslag tycker jag  Det var en som fick gult kort för att han fortsatte spela, han hade ju inte hört visselpipan. Mig stör inte vuvuzelorna mer än en del annat. För övrigt måste jag väl medge att tyskland spelade riktigt bra. men det var mycket roligare att Ghana vann! [attachment=51014:Ghana.gif]
Meriona
14-06-2010, 11:35
Jag har ju bara kollat en match plus strötittat lite på nån annan, och jag måste hålla med Snöflinga om att det är tröttsamt med tutandet. Fast jag ogillar ljudmattor överhuvudtaget.
Aqvakul
14-06-2010, 11:38
CITAT (Myosotis @ 14-06-2010, 11:46)  För övrigt måste jag väl medge att tyskland spelade riktigt bra. men det var mycket roligare att Ghana vann! [attachment=51014:Ghana.gif] Tyskland spelade faktiskt fantastiskt bra, klart bäst av de lag som spelat hittills..
vitavargen
14-06-2010, 17:59
CITAT (ryss_бори @ 13-06-2010, 23:54)  ......
Mig veterligen sänds inte matcherna på alla tre kanaler samtidigt, så det är väl bara att titta på de två som inte visar fotbollen. Anledningen att det sänds på dessa kanaler är just för att de flesta ska kunna titta, då det finns ett såpass stort intresse. Jag kan förstå folks irritation över att sporten går före andra program, men man kan inte alltid få som man vill, simple as that.
Angående skitprogram så kan jag upplysa dig om mycket av det skräp som visas idag är betydligt kostsammare att tillverka än kvalitetsprogrammen, eftersom det i de flesta fall är innehållet och inte prislappen som sätter gränserna. Ett uselt manus blir inte bra tack vare effekter, så den saken behöver du nog inte grubbla på.
Att inte ha utsändningar från VM pga att Sverige ej deltar är för övrigt en oerhört patriotisk, samt dålig idé. Detta håller jag med starkt.
malcolm
14-06-2010, 18:08
Jag bryr mig inte ett smack om fotbolls-VM eller några andra idrottshändelser, har drygt 40 andra kanaler att titta på så varför VM....?
vitavargen
14-06-2010, 20:24
Italien- Paraguay 0-1, halvlek. Väldigt tråkig spel. Men Paraguays mål ändrade lite på det tråkiga. (Håppas att Berith inte har nåt emot att vi skriver om fotboll här  )
Aqvakul
14-06-2010, 20:29
CITAT (vitavargen @ 14-06-2010, 21:24)  Italien- Paraguay 0-1, halvlek. Väldigt tråkig spel. Men Paraguays mål ändrade lite på det tråkiga. (Håppas att Berith inte har nåt emot att vi skriver om fotboll här  ) Kom som en kalldusch för italienarna, som ju haft allt spel. Pirlo saknas!
vitavargen
14-06-2010, 20:31
CITAT (Aqvakul @ 14-06-2010, 21:29)  Kom som en kalldusch för italienarna, som ju haft allt spel. Pirlo saknas! Ja. De var mycket självsäkra, italienarna.
Är faktiskt inte ett dugg intresserad av fotboll. Men är desto mer intresserad av vintersport (alpint,skidor). Alltså stör det mig inte det minsta att VM sänds. Vi har ju olika intressen. Och SVT är faktiskt bäst på sport i tv. Det är en fröjd att se kvaliten på sportuppläggen i SVT. Ok, det är min åsikt. Men den står jag för.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|