Ingrid, pionkvinna

annars är det nog så.. Jag är lätt besatt. Har ett gäng på kolonilotten också. Ja, helt klart ett virus, sedan drabbas man lätt av PERENN REA viruset också, det borde drabba oss snart? Köpte min stora rockii på rean för två år sedan. Namnen på dem har jag på lotten.. Den ena blev köpt för att någon visade en ljuvlig aprikos i dagens-blomma tråd förra året. Det är en rockii den med, den står jordslagen här ute nu och väntar på rabatt.. Så var jag i Båstad i påskas och hittade en dö-läcker ny variant av pion, den har knopp så jag lovar att fota

(viruset sprider sig nog lite här på Odla är jag rädd).
Annars vill jag helst ha pioner med massa doft, planen var att ha med lång blommningssäsong, men den planen har jag inte hållt. Skaffade en pionbok som jag inte läser i utan köper hej vilt. Fluffiga är mina favoriter, enkla är väl inte såvidare, men inga är fula

Svavelpion och dillpion är fortfarande kvar på önskelistan!
Jag har nog inga ovanliga sorter förutom nyinköpet, det är Bowl of beauty och i den stilen.. Det blir spännande och se vad som spricker ut här, de ser röda ut allihopa (jag har INGA röda sedan innan, så det passar ju!).
Pust, plånboken blir tunn, jag har ju bil

Men testa du en liten Rockii, jag har inte varit besviken!!!
Kicki