CITAT (skogstroll @ 11-06-2010, 13:28)

BMW har väl inget högt andrahandsvärde tror jag, det kanske har med dyra reservdelar att göra
Att reservdelarna till BMW är dyra är en myt. Speciella delar till de lyxigare modellerna är dyra, men till standardmodellerna är det inte dyrare än till andra bilar. Myten säger också att delar till amerikanska bilar skall vara billiga, men allting utom det absolut mest grundläggande är svindyrt.
CITAT (theseraphim @ 11-06-2010, 17:23)

Nja kollade på några Boomers nyligen och de hade då bättre värde än tex Volvo. Tyska bilar förutom Opel har överlag i dagsläget relativt bra andrahandsvärde när vi pratar nyare modeller. Ford, Opel o Fransoserna däremot faller däremot som stenar.
Precis, tyska bilar håller värdet relativt bra. Mercedes har dock tappat en del av sin stjärnglans de sista tio åren. Men sämst andrahandsvärde av alla bilar tror jag de koreanska har. Att försöka sälja en fem år gammal hyundai torde vara bland de mest otacksamma man kan göra. Under några år livnärde jag mig nästan på att köpa och sälja gamla bilar, och audi var nog det som var lättast att sälja.