Slöja hör inte till svensk tradition och hör inte hemme i vårt samhälle,vi måste väl också få värna om våra traditioner

ska vi bara lägga oss platt och låta invandrare från alla länder göra om allt så det passar dom ?så fungerar det inte när vi svenskar flytta utomlands utan vi får annpassa oss efter det landets traditioner.Jag h känner många innvandrare och de tycker vi svenska är flata som inte vågar stå upp för våra svenska traditioner för vi står ju upp för våra i våra länder säger dom.Har en vännina som kommer från "forna jugoslavien"hennes man kommer från ungern,har en vännina som kommer från Eritrea och är musslim,dom tycker svenskarna är flata som, inte våga stå upp för sin kulltur,de vet också att det kommer invandrare hit på grund av socialbidragen här får dom det bäst,invandrare som jag känner och pratat med tycker att många som invandrar till Sverige nu förstör för dom som kom hit och ville skapa sig ett bra liv här skaffa jobb bygga hus starta eget osv.tyvär har det gåt så långt här att så fort man säger något negativt om invandrare då skriker alla RASIST?jag har haft många invandrare omkring mig i mitt liv de är kvar jobbar och kämpar på och har byggt upp ett nytt liv här och trivs med att vara Svenska medborgare :)sen har vi de som kommer hit beräknat och lever på socialbidrag och har inte en tanke på att rota sig här utan planera för hemflytten,men krav ställer de på att få leva sitt liv från hemma här.nu kommer jag att få skit och att jag är rasist osv,jag tar det men jag gillar inte att invandrare kommer hit och utnyttjar vårat system för att sko sig och sedan flytta hem med en mindre förmögenhet ,det är okej att vi har invandrare men då ska de söka jobb lära sig svenska och intregrera sig i vårt samhälle.Inte komma hit och leva på bidrag som de skickar hem.
Redigerat av Motti: 11-06-2010, 22:57