Jo Gunilla, det var blåsigt här också, grävde av lite mer grässvål innan jag gav upp så nu har jag jordflykt i i trädgården - och är glad att jag varit för lat för att putsa fönstren. Hoppas du inte ruinerat dig - fast det verkade inte som om odlarglädjen hade pioner.
Wilmer, doftande röda är överhuvudtaget ganska ovanligt, Herman Krupke noterar bara två såvitt jag vet i Guldsmedgårdens sortiment - Philippe Rivoire och "Mölndals Röda", en amerikansk sida lägger till Burma Ruby, Diana Parks, Henry Bockstoce och Mahogany - inte direkt de vanligaste sorterna. Själv har jag faktiskt inte krav på doft på pioner, jag har fallit för Saunders lobata-hybrider som jag tycker har en fantastisk blomform och färgskala men dåligt med doft. Tittar dagligen på de ytte pytte-små knopparna på Alexander Woollcott (röd) och förtränger alla tankar på att han egentligen kanske skulle behöva koncentrera sig på tillväxt istället för blommor - jag vill så alldeles fruktansvärt gärna se om han är så klarröd som det står i beskrivningen

. När han slår ut lovar jag att låna en kamera!
Klint - att fylla 50 är absolut något som bör firas med att köpa pioner, själv har jag slut på ursäkter men köper ändå