CITAT (netaave @ 12-06-2010, 18:19)

Var också på en knyppelkurs i Vadstena för många år sedan. Knypplar du mycket? Här blir det ingenting nu förtiden
Hej netaave,
Det tackar jag! en knyppelkompis bland blommor och bin....Jag upptäckte knypplingen i mitten av 90-talet när jag sökte gamla spetsar till mina porslinsdockor fr. slutet av 1800-talet. Sen var jag fast! Ett nytt handarbete kom i mit liv. Jag har gått 2 av de betygssatta 2-veckors kurserna, men sedan hoppade jag på kryckor efter en operation av min fot, så jag anmälde mig till de frivilliga kursserna där mängden spets inte var det viktiga.
Jag knypplade igenom 2 operationer till hemma, men jag har alltid åkt till Vadstena, och blev väldigt förtjust i fri knyppling. de med blommor, tomtar och olika djur. Man blev ju färdig rätt fort med ett motiv.
Jag har knypplat rätt mycket sedan jag började och har flera dynor på gång. Sedan jag fick massor av läxor och skaffa klienter till "utbildningen" jag gick, så de 2 sista åren hade jag inte tid med kursser, men trots det har jag kontakterna och hälsar på mina vänner där under kurstiden.
Nu blev jag färdig med sk. utbildning i slutet av mars i år, så jag tänkte göra lite av varje och få vila och jag kommer att ta itu med alla mina dynor och spetsar till senare på hösten när trädgården inte behöver mig. Jag har verkligen saknat det, men när annat kommer i ens väg så får man välja. Jag brukar släpa på min minsta dyna mellan båten och växthuset, så lite blir det gjort...Hur kom du i kontakt med knypplingen? ...

fr. Fuchian