CITAT (Berith @ 11-06-2010, 11:21)

"Det finns ett allmänt intresse och då ska det visas på tv-kanaler som alla kan se." - skrev Myosotis...
Men är det inte bara dom som är intresserade av fotboll som tycker/tror att det finns ett allmänt intresse? Jag känner nog inte en enda som är intresserad, inte ens om Sverige skulle deltagit. Jo förresten, en kom jag på nu men han är bergis ensam.
Nu är det väl ettan, tvåan och fyran som sänder? Det är väl såna kanaler som dom flesta har? Varför ska jag behöva skaffa specialkanaler för att
slippa fotbolls-VM en hel månad framåt? Förstår Huggorms

!
Vad kostar detta SVT? Är kostnaden så hög så det drabbar andra program ett par år framåt? Kommer dom att sända fler "skitprogram" för att dom inte har råd med bättre? Eller kompenserar dom oss efter detta och storsatsar på kvalitetsprogram i stället?
Hur insiktslös får du bli egentligen?!
Du kan ju inte endast utgå från din, förmodligen lilla, alternativt ensidiga umgängeskrets och hävda att det inte finns ett allmänt intresse. När man genomför sådana här undersökningar håller det inte att fråga fem likasinnade släktingar, om man inte vill få ett partiskt resultat dvs. Det är ungefär som att gå med i moderata ungdomsförbundet och fråga vilken politisk åskådning de har, och sedan bestämt påstå att denna gäller för en majoritet av befolkningen. Det är ingen bra idé, för det är trots allt inte lekis vi pratar om nu.
"Varför ska jag behöva skaffa specialkanaler för att
slippa fotbolls-VM en hel månad framåt?"
Mig veterligen sänds inte matcherna på alla tre kanaler samtidigt, så det är väl bara att titta på de två som inte visar fotbollen. Anledningen att det sänds på dessa kanaler är just för att de flesta ska kunna titta, då det finns ett såpass stort intresse. Jag kan förstå folks irritation över att sporten går före andra program, men man kan inte alltid få som man vill, simple as that.
Angående skitprogram så kan jag upplysa dig om mycket av det skräp som visas idag är betydligt kostsammare att tillverka än kvalitetsprogrammen, eftersom det i de flesta fall är innehållet och inte prislappen som sätter gränserna. Ett uselt manus blir inte bra tack vare effekter, så den saken behöver du nog inte grubbla på.
Att inte ha utsändningar från VM pga att Sverige ej deltar är för övrigt en oerhört patriotisk, samt dålig idé.