CITAT (Gunilla T @ 14-06-2010, 18:36)

...och det är beroendeframkallande

Börjar förstå det nu........

*härligt, härligt, men farligt, farligt träsk*
CITAT (Wilmer @ 14-06-2010, 22:37)

Behöver jag säga mer.. JAG FYLLER JU 40 SNART och borde kunna unna mig en grön pion

Allvarligt, pengarna är slut, finito, inga fler - i år. Vågar nog titta på länken en dag, ska bara kolla mitt tomma lönekonto först för att peppa åt rätt håll..
Jag har nu funderat, mina två små trädpioner är nog inte Rockii, de är bara trädpioner typ. Den stora halvdöda är rockii med mörka fläckar, de andra två har varit ljus resp. mörkrosa utan fläckar. Jag fick köpa kamera för jag missade hela förra årets blomning, nu var det akut med en ny. Måste åka och kolla pionen som spricker upp, tror det kan bli i morgon
Den limefärgade aklejan vet jag ej namnet på men ska fråga ägarinnan, för DEN SKA JAG HA.
Härligt att det finns fler pionfrälsta. Och blivande

Då är vi lika gamla du och jag..... Men jag gissar att du varit träskad mycket längre än jag, det måste du varit.. Annars säger man inte "de är BARA trädpioner typ", eller hur?

CITAT (Wilmer @ 15-06-2010, 09:21)

Tror också på utträngning av gräsmatta, den är ju bara jobbig att klippa.
Jag har flyttat pioner utan hänsyn som börjat blomma efter att INTE ha blommat de senaste åren innan det, tror det viktigaste är att inte plantera för djupt? Jag har lyckats få två pioner att sluta blomma efter att jag jordförbättrat ovanfrån så att de nu hamnat djupare. Kan det stämma?
ÅÅ, en pionserverkrach, så ljuvligt
Och, ja, jag välkomnar alla till träsket

Ju fler ju träskigare.
Ja, det är väl inget fel i att använda pioner som marktäckare.......