CITAT (Red Top @ 15-06-2010, 23:30)

Jag är väl medveten om att de är enbart rådgivande. Men, om 80% av de som röstade markerar vad de vill, borde det ju vara en rätt kraftig fingervisning.
Jag borde kanske bytt ut lagbrott mot brottsligt, som ju har en något vidare betydelse.

Det går inte att alltid efterleva beslut som fattades för ca 30 år sedan, dagens verklighet är en annan bla så är inte 80% av befolkningen emot längre utan nu tyder mycket på att en majoritet vill ha kvar den.
Sedan är det ju miljön och att i dagsläget har vi inget reelt alternativ, vindkraft för all del men den kräver...vind hela tiden, solkraft är inte tillräckligt effektivt och vattenkraft dödar älvarna de byggs i(även om energibolagen plöjer ner miljoner i propaganda som sak visa motsatsen.-). Skulle vi avveckla kärnkraften så finns det just nu bara ett större alternativ och det är kol och då gärna från polen,tyskland.
Hade gärna sett något annat men jag är realist och sverige behöver el och den får inte kosta hur mycket som hellst för då lär snart företag på allvar dumpa Sverige.