Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jobbigt i jordgubbslandet
          tasun
          Inlägg 14-06-2010, 20:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 31 216

Jag har fått in någon sattyg i jordgubbslandet. Det började så smått i ett angränsande grönsaksland. Sprider sig med fart ut över jordgubbarna. Stora gröna blad, upp till ett par dm i diam. Vita hårda rötter som lätt går av.
          Någon som känner igen? Och vad är att göra för att bli av med detta elände om det nu går.

Tasun
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  1.jpg ( 66.4k ) Antal nedladdningar: 61
          Bifogad fil  2.jpg ( 22.23k ) Antal nedladdningar: 35

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          mIkEtReE
          Inlägg 16-06-2010, 07:46
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 24 496

Ursäkta att jag går in i tråden men jag har ungefär samma problem och jag har rensat ut hela området men det lär komma tillbaka. Har köpt hem markduk och har plantorna i marken just nu. Men min fråga är om jag istället skall gräva upp plantorna och lägga ut duken för att ställa pallkragar på duken och sedan plantera tillbaka jordgubbsplantorna? Eller skall jag låta plantorna sitta kvar och enbart skära upp duken vid själva plantan.
          Kommer plantorna klara sig denna säsong i alternativ 1? Och hur gör jag med jordbädden i lådorna för att de skall ha störst chans att klara sig. Köper jordsäckar och gödsel?

Jag är totalt nybörjare och har fastnat för att hålla på i trädgården och vill lära mig så mycket som möjligt!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 10:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon