CITAT (mamamaggan @ 16-06-2010, 14:50)

Så vi ska utrota alla Lodjur då eller ? Kanske finns fler kattdjur i våra skogar som vi ska utrota ?
Det är mycket möjligt att det finns faror som vi inte kan möta, en varg el. en björn. Så har ju våra förfäder agerat mot det som har hindrat deras bosättning, så det behövs inte gå så långt tillbaka i tid.
Det finns gott om katt-älskare liksom hund-älskare och deras åsikter kan krocka. Jag hade en liten yorkshire-terrier och det gick inte ha den lös hemma på gården. Katterna gav sig på hunden, även att hon inte hade gjort nåt. En gång, inne i stugan, rev en kattf...an med sina klor rakt över nosen på min hund. Som tur var räddades ögonen, men jacket mellan ögonen och pannan fick sys. Faasen vad arg jag blev! Jag anföll den kattf...n så att den inte visade sig mer i närheten av oss så länge vi stannade där. Jag hadde en hink med stora stenar på altanen för att grannens kattf..n gjorde sina behov på vår tomt och ville anfalla hunden.
Efter 2 somrars stenträffar försvann den katten och jag kunde ha min hund i fred.
Jag hatar dom!!!!

och var beredd att knäcka den... ok. nu har vi andra grannar och inga katter har synts till .....

Fuchian ..