Full version: Ett lyckligt slut..
Sidor: 1, 2
Gunilla T
För ca 10 dagar sedan lämnade "våra" starungar sina holkar, det brukar ske ganska samtidigt. Men..en stare fortsatte att frenetiskt picka här på gräsmattan varje dag, man nästan såg hur bråttom det var.

Såg att den flög till en av holkarna och jag insåg att den nog blivit ensamstående under den viktiga matningsperioden. Olycka, sjukdom eller rovfågel som drabbat den andra föräldern? Men fåglar överger inte sin avkomma...först på morgonen och sist på kvällen fortsatte den enträget att mata.

I går så hände det, fyra starungar på gräsmattan och i träden och skrek och gapade efter mat och den vuxna staren tog väl hand om de små.

Katterna fick utegångsförbud så stararna fick vara ifred. Jag visste att det dröjer bara något dygn innan de är borta, idag har de flyttat.

Ibland slutar naturens tragedier lyckligt, jag tyckte så synd om den - samtidigt full av beundran.
skogstroll
det var bra av dig att ge katterna utegångsförbud tummenupp.gif hoppas att det går bra för fåglarna!
Myosotis
Vad kul att det gick bra! De kanske började senare helt enkelt, t.ex. en hanne som först inte hittade någon hona? Så var det här i fjor, när alla stararna hade lämnat var det ett par kvar med pyttesmå ungar. Mina starar flög ut senare än dina, nämligen i förrgår. Vad tyst det blev.
Orkidétjuven
CITAT (Gunilla T @ 10-06-2010, 11:14) *
Katterna fick utegångsförbud så stararna fick vara ifred.

Bra initativ. Önskar fler kunde göra så. Föredrar innekatter, men utegångsförbud är bättre än inget.
malcolm
Jag gillar inte idén med innekatter men i ett sådant här fall kan det vara berättigat under några dagar men katter är "vilda djur", rovdjur vad vi än säger och deras naturliga instinkt är att jaga. Jag gillar inte heller när vår katt dödar fåglar och när jag ser att det är ett "mord" på gång försöker jag stoppa det hela. Min åsikt är dock att katter skall få var ute och jag har installerat en kattlucka i vår altandörr så kissen skall kunna komma och gå som hon vill som värsta tonåring. giggle.gif
vitavargen
Som alltid väldigt bra gjort av dig, Gunilla !
netha
CITAT (Gunilla T @ 10-06-2010, 11:14) *
För ca 10 dagar sedan lämnade "våra" starungar sina holkar, det brukar ske ganska samtidigt. Men..en stare fortsatte att frenetiskt picka här på gräsmattan varje dag, man nästan såg hur bråttom det var.

Såg att den flög till en av holkarna och jag insåg att den nog blivit ensamstående under den viktiga matningsperioden. Olycka, sjukdom eller rovfågel som drabbat den andra föräldern? Men fåglar överger inte sin avkomma...först på morgonen och sist på kvällen fortsatte den enträget att mata.

I går så hände det, fyra starungar på gräsmattan och i träden och skrek och gapade efter mat och den vuxna staren tog väl hand om de små.

Katterna fick utegångsförbud så stararna fick vara ifred. Jag visste att det dröjer bara något dygn innan de är borta, idag har de flyttat.

Ibland slutar naturens tragedier lyckligt, jag tyckte så synd om den - samtidigt full av beundran.

tummenupp.gif bravo.gif
Orkidétjuven
Jag gillar inte idéen med utekatter. Man ska inte släppa lös introducerade rovdjur i naturen, vilket katter är.
I så fall är det bättre att bygga en rymlig kattinhägnad om man tycker att de ska kunna vara utomhus. Det är bäst för allt.
fuchsian
CITAT (malcolm @ 12-06-2010, 18:35) *
Jag gillar inte idén med innekatter men i ett sådant här fall kan det vara berättigat under några dagar men katter är "vilda djur", rovdjur vad vi än säger och deras naturliga instinkt är att jaga. Jag gillar inte heller när vår katt dödar fåglar och när jag ser att det är ett "mord" på gång försöker jag stoppa det hela. Min åsikt är dock att katter skall få var ute och jag har installerat en kattlucka i vår altandörr så kissen skall kunna komma och gå som hon vill som värsta tonåring. giggle.gif

Katter ska helst vara ute på landet där de gör nån nytta. jag skulle inte ens tänka mig ha en katt som husdjur innanför min dörr. Jag tycker inte om kattdjur, föredrar hundar, men alla få ha sin smak i sitt hem, även jag ... angel_not.gif Fuchian
Orkidétjuven
Katter gör ingen nytta i en svensk natur, ingen annan natur heller för den delen än den natur de hör hemma i.

fuchsian
CITAT (Orkidétjuven @ 16-06-2010, 00:07) *
Katter gör ingen nytta i en svensk natur, ingen annan natur heller för den delen än den natur de hör hemma i.

Jahaa, men då kan vi ju utrota dom så då blir det mindre beskymmer både för natur och människa.
Eller skicka dom till fattiga länder, kanske de behöver en extra matbit..... giggle.gif Fuchian
mamamaggan
Så vi ska utrota alla Lodjur då eller ? Kanske finns fler kattdjur i våra skogar som vi ska utrota ?
skogstroll
CITAT (Orkidétjuven @ 16-06-2010, 00:07) *

Jag kan hålla med om att sällskapskatter inte hör hemma i svensk natur. Nu har jag ju hittekatt men posta henne till Egypten kanske inte är aktuellt whistling.gif men flera katter blir det då inte efter henne.
fuchsian
CITAT (mamamaggan @ 16-06-2010, 14:50) *
Så vi ska utrota alla Lodjur då eller ? Kanske finns fler kattdjur i våra skogar som vi ska utrota ?

Det är mycket möjligt att det finns faror som vi inte kan möta, en varg el. en björn. Så har ju våra förfäder agerat mot det som har hindrat deras bosättning, så det behövs inte gå så långt tillbaka i tid.
Det finns gott om katt-älskare liksom hund-älskare och deras åsikter kan krocka. Jag hade en liten yorkshire-terrier och det gick inte ha den lös hemma på gården. Katterna gav sig på hunden, även att hon inte hade gjort nåt. En gång, inne i stugan, rev en kattf...an med sina klor rakt över nosen på min hund. Som tur var räddades ögonen, men jacket mellan ögonen och pannan fick sys. Faasen vad arg jag blev! Jag anföll den kattf...n så att den inte visade sig mer i närheten av oss så länge vi stannade där. Jag hadde en hink med stora stenar på altanen för att grannens kattf..n gjorde sina behov på vår tomt och ville anfalla hunden.
Efter 2 somrars stenträffar försvann den katten och jag kunde ha min hund i fred.
Jag hatar dom!!!! thumbdown.gif och var beredd att knäcka den... ok. nu har vi andra grannar och inga katter har synts till ..... angel_not.gif Fuchian ..
Gunilla T
Två kattfröknars försvarstal;

Jag heter Tara men min matte kallar mig för Taralina Tuttefina Teckenberg. För 12 år sedan kom jag till min matte och husse...har inte haft det så bra om man säger så. En man som drack så mycket alkohol att han glömde bort mig och att jag behövde lite mat ibland också, var min husse då. En snäll tant som var vår granne ringde till polisen som hämtade mig och jag fick komma till katthemmet...jag var så rädd.

Där hittade min matte mig och jag fick flytta hem till henne. Min matte är snäll, hon vet att jag blir så rädd om det är tomt i kattmatskoppen så hon ser till att det alltid finns mat. Jag har aldrig jagat fåglar, är nog lite för långsam (och lite tjock) och en enda gång har jag fått en näbbmus men då blev matte inte glad. Nää...jag bryr mig bara om att det finns mat i koppen och så vill jag vara med matte i trädgården hela dagarna - går aldrig längre bort.

Och jag heter Jammakatt fast matte kallar mig alltid för Fisse naughty.gif

I höst blir det tio år sedan jag hittade min matte. Det var höst, november - kallt och blåsigt. Jag var bara tio veckor ungefär och någon tog mig från min mamma och slängde ut mig i skogen. Jag var sååå rädd och så hungrig. Jag hittade mattes altan där ute i skogen och hon hörde hur jag jamade där ute i regnet och mörkret. Men jag blev så rädd när hon försökte fånga mig så jag sprang iväg. Då hämtade matte köttbullar som hon satte i en rad och när jag skulle ta din sista ur hennes hand fick hon fast mig.

Jag är ff rädd för främmande människor och jag älskar bara min matte - lite grann husse också förstås. Jag har tagit två fåglar som matte vet om iaf! Det var fågelungar - dom vuxna är lite för smarta för mig. Min matte håller koll på när det är dags för småfåglarna att flytta ut och då får jag husarrest under någon vecka. Jagar sork gör jag förstås men matte blir inte glad och brukar ta dem från mig - hon är lite lustig, tycker att allt utom liljebaggar ska få leva.
Aqvakul
wub.gif wub.gif
Mollis
Vad jättefint skrivet Gunilla wub.gif

fuchsian
CITAT (Orkidétjuven @ 10-06-2010, 22:34) *
Bra initativ. Önskar fler kunde göra så. Föredrar innekatter, men utegångsförbud är bättre än inget.

Japp, det är inte kul alls att grannarnas katter använder vår tomt som sin "toalett". Det blir man fly f... av och sedan gnälls det när man påpekar det. ..... thumbdown.gif Obs. Vattenslangen är bra mot dom, har prövat ...
Fuchian ..

CITAT (Gunilla T @ 16-06-2010, 16:47) *
Två kattfröknars försvarstal;

Jag heter Tara men min matte kallar mig för Taralina Tuttefina Teckenberg. För 12 år sedan kom jag till min matte och husse...har inte haft det så bra om man säger så. En man som drack så mycket alkohol att han glömde bort mig och att jag behövde lite mat ibland också, var min husse då. En snäll tant som var vår granne ringde till polisen som hämtade mig och jag fick komma till katthemmet...jag var så rädd.

Där hittade min matte mig och jag fick flytta hem till henne. Min matte är snäll, hon vet att jag blir så rädd om det är tomt i kattmatskoppen så hon ser till att det alltid finns mat. Jag har aldrig jagat fåglar, är nog lite för långsam (och lite tjock) och en enda gång har jag fått en näbbmus men då blev matte inte glad. Nää...jag bryr mig bara om att det finns mat i koppen och så vill jag vara med matte i trädgården hela dagarna - går aldrig längre bort.

Och jag heter Jammakatt fast matte kallar mig alltid för Fisse naughty.gif

I höst blir det tio år sedan jag hittade min matte. Det var höst, november - kallt och blåsigt. Jag var bara tio veckor ungefär och någon tog mig från min mamma och slängde ut mig i skogen. Jag var sååå rädd och så hungrig. Jag hittade mattes altan där ute i skogen och hon hörde hur jag jamade där ute i regnet och mörkret. Men jag blev så rädd när hon försökte fånga mig så jag sprang iväg. Då hämtade matte köttbullar som hon satte i en rad och när jag skulle ta din sista ur hennes hand fick hon fast mig.

Jag är ff rädd för främmande människor och jag älskar bara min matte - lite grann husse också förstås. Jag har tagit två fåglar som matte vet om iaf! Det var fågelungar - dom vuxna är lite för smarta för mig. Min matte håller koll på när det är dags för småfåglarna att flytta ut och då får jag husarrest under någon vecka. Jagar sork gör jag förstås men matte blir inte glad och brukar ta dem från mig - hon är lite lustig, tycker att allt utom liljebaggar ska få leva.

Inga försvarstal hjälper då jag kommer på att de skiter i mina rabatter. Det finns ju lagar för hundägare, men inte till katter. Jag skulle kanske leda min hund att skita på deras altan ..... en tanke ...Fuchian
Gunilla T
Jaa, katter är kloka djur...
Mollis
CITAT (Gunilla T @ 16-06-2010, 17:36) *
Jaa, katter är kloka djur...

Ja visst är dom, synd att människor inte alltid lika kloka....
mamamaggan
CITAT (Mollis @ 16-06-2010, 17:40) *

tummenupp.gif
Kryddan03
Gunilla T:
Du får en stor smiley_small_hug.gif för att du verkar ha ett stort hjärta vad gäller djur (förutom liljebaggar då wink.gif)
Gunilla T
Tack du själv kryddan och smiley_small_hug.gif tebaks!
Gossen Ruda
Om nu katter är så kloka, varför jagar och dödar de ändå näbbmöss som aldrig äts för de luktar mysk? Varför kan man jaga bort samma katt från samma plats hur många gånger som helst? Tränger det inte in att de inte är välkomna där?
Kryddan03
CITAT (Gossen Ruda @ 16-06-2010, 21:46) *
Om nu katter är så kloka, varför jagar och dödar de ändå näbbmöss som aldrig äts för de luktar mysk? Varför kan man jaga bort samma katt från samma plats hur många gånger som helst? Tränger det inte in att de inte är välkomna där?

För att de att det roar dem? wink.gif
Orkidétjuven
CITAT (mamamaggan @ 16-06-2010, 14:50) *

Du måste väl självklart förstå att detta handlar om tamkatter och inte lodjur.
mamamaggan
När invandrade Lodjuren och när gjorde katterna det ? Är väl en defintionsfråga om vad som här hemma i vårt land .
Gossen Ruda
CITAT (mamamaggan @ 16-06-2010, 22:30) *
När invandrade Lodjuren och när gjorde katterna det ? Är väl en defintionsfråga om vad som här hemma i vårt land .

Lodjuret kom nog ganska snart efter att inlandsisen drog sig tillbaka utan hjälp, tamkatten kom för några hundra år sen med människans hjälp. Lodjuren klarar sig utan problem i vårt vinterklimat, tamkatten är chanslös en svår vinter utan människohjälp.
mamamaggan
CITAT (Gossen Ruda @ 16-06-2010, 22:34) *
Lodjuret kom nog ganska snart efter att inlandsisen drog sig tillbaka utan hjälp, tamkatten kom för några hundra år sen med människans hjälp. Lodjuren klarar sig utan problem i vårt vinterklimat, tamkatten är chanslös en svår vinter utan människohjälp.

Det förstår jag väl att de inte klarar sig men varför göra skillnad ? Skulle våra tamhundar klara sig ? Finns väl massor med andra djur som inte klarar sig själva men ska vi skicka tillbaks dem till ursprungslandet för det ? Och för att de följer sin jaktinstinkt ?

Jo förresten , kanadagäss skulle jag inte sörja om de skickades hem.
Orkidétjuven
Så du menar att du tycker att tamkatten är en del av den naturliga faunan.
Tamkatten har inte invadrat till vårat land. Den införts av människan.

Lodjuren kan ha funnits här redan innan inlandsisen.
De äldsta lodjurs fossil man har är runt 4 miljoner år gamla. Dock inte härifrån.

Då har du inga problem med kinesisk mårdhund och tvättbjörn i sverige då heller? Eller mink för den delen?
mamamaggan
CITAT (Orkidétjuven @ 16-06-2010, 22:44) *

Så om du själv går över gränsen invandrar du men om du följer med någon så gör du det inte ?

Hårlyverier , som jag tycker vi struntar i.

Vad jag ville ta upp var vad som ska tillåtas eller inte i landet . Vem ska fatta beslutet om det ? När ska vi börja räkna på vad som är inhemskt eller ej ?

Katten har väl följt med människan för att människan tycker att den gör nytta. Ska vi verkligen börja exportera allt som inte klarar sig själv i vår natur ? Till vilken nytta ?

Ursäkta trådskaparen , men jag kunde inte låta bli att reagera !!!
Gossen Ruda
Tamkatten har inte följt med människan, det är människan som tagit den med sig. Om ansvarslösa människor slutade förse vår stam av förvildade tamkatter med nya individer hela tiden skulle vi snart bli av med det problemet. Det är inte meningen att vi skall skicka tillbaka katterna för de har ingenstans att ta vägen i så fall, det är en korsningsprodukt, men håll dem inomhus eller i hägn. De passar inte in i vår natur.
Orkidétjuven
Strunta i det du, men så är det.

När ett djur kommer naturligt till ett nytt område så har det invandrat. Då ska vi inte lägga oss i. Men när VI flyttar djurarter kors och tvärs över kontinenter och länder för vår egen vinnings skull då kan vi lägga oss i! För det hör inte hemma där.

Jag ber om ursäkt om dett avviker från ämnets början med.

fuchsian
CITAT (Mollis @ 16-06-2010, 17:40) *

Mollis ..... Om människor var klokare än en katt, så skulle katterna inte finnas som tama hos oss. Tillbaks till stäppen och jaga annat och det finns många sandhögar där att använda som toalett utan störningar av oss. Sen bryr jag mig inte om, om de fajtas sin si mellan utom syn och hörhåll..... thumbdown.gif Fuchian
skogstroll
många tycker katter är så goa och söta vilket de såklart är. Men de hör ju inte riktigt hemma i svensk natur. Det är vårt fel att det blivit som det är
fuchsian
CITAT (skogstroll @ 17-06-2010, 16:28) *
många tycker katter är så goa och söta vilket de såklart är. Men de hör ju inte riktigt hemma i svensk natur. Det är vårt fel att det blivit som det är

Visst är det så, skogstroll, den äldre bondkulturen var bra för dessa djur, en katt trivs inte mellan fyra väggar, den har andra behov och då passar den inte i tätbebyggt område. De gör ju den katthatande grannen färdig att ta till bössan. tänk om våra hundar hade samma sätt att leva?
Vilken kalabaluns det skulle bli?? heh .....Fuchian
fuchsian
CITAT (Orkidétjuven @ 16-06-2010, 21:51) *
Du måste väl självklart förstå att detta handlar om tamkatter och inte lodjur.

Nej, det kan jag inte förstå, för du nämnde lodjur i ditt tidigare inlägg och det tog jag fasta på. Kom nu inte och ändra det du skrivit och fått svar.
Hur skulle jag veta att det enbart handlade om tamkatter, som du utryckte dig först. ....
Gunilla T
Fuchian, du kan väl starta egna trådar om du vill diskutera något i stället för att tramsa sönder alla andra trådar..
Orkidétjuven
CITAT (fuchian @ 17-06-2010, 18:32) *
Nej, det kan jag inte förstå, för du nämnde lodjur i ditt tidigare inlägg och det tog jag fasta på. Kom nu inte och ändra det du skrivit och fått svar.
Hur skulle jag veta att det enbart handlade om tamkatter, som du utryckte dig först. ....

Kära Fuchian. Kan du hänvisa till mig vart jag ens har nämt ett lodjur i denna tråd tidigare? Det här handlade om katter. Aldrig lodjur. Det var Mamamagan som frågade lite sarkastiskt om lodjur skulle utrotas med för att det är ett kattdjur. Men det var EFTER att jag sa att katter inte hör hemma i naturen. När jag säger katt menar jag inte lodjur, precis lika lite som jag menar lejon, panter eller jaguar.

Läs hela tråden om du inte förstår. Om inte, kom inte då med massa dumma kommentarer. Annars skulle jag föreslå att du är istället tyst.

Hur gick det för stararna sen Gunilla?

Gunilla T
CITAT (Orkidétjuven @ 17-06-2010, 21:46) *

Tack du, jag tror det gick fint. När ungarna lämnar holkarna brukar de samlas i stora flockar här ner på gärdena och i skogskanten. Ett enormt tjattrande, ungarna tigger mat och de vuxna hjälps åt med att mata dem. De brukar inte stanna så länge men i förrgår när jag gick med hundarna så fanns stor flockar med starar kvar - till min stora glädje faktiskt!

...så "mina" starar har nog hittat sin flock!
Orkidétjuven
Kul att höra smile.gif

Hoppas de kommer tillbaka nästa år igen smile.gif
fuchsian
CITAT (Orkidétjuven @ 16-06-2010, 22:46) *
Lodjuren kan ha funnits här redan innan inlandsisen.
De äldsta lodjurs fossil man har är runt 4 miljoner år gamla. Dock inte härifrån.

Då har du inga problem med kinesisk mårdhund och tvättbjörn i sverige då heller? Eller mink för den delen?

Orkidétjuven ..... Det fanns inga tamkatter, de var lika vilda som andra kattdjur, men kanske lättare av människan att tämja om man nu jämför med ett lejon, som också är ett kattdjur.
Nej, jag har inga beskymmer varken med mårdhund el tvättbjörn, bara de håller sig borta. Mink .. nja.. men jag älskar min blårävspäls! ........ tummenupp.gif fuchian

CITAT (Kryddan03 @ 16-06-2010, 21:48) *
För att de att det roar dem? wink.gif

kryddan03 det är också ett sätt att roa sig med, men den katten som kommer till mina domäner får på moppen, äckliga rovdjur ,,, ysch ---- Fuchian

CITAT (mamamaggan @ 16-06-2010, 22:52) *
Så om du själv går över gränsen invandrar du men om du följer med någon så gör du det inte ?

Hårlyverier , som jag tycker vi struntar i.
Vad jag ville ta upp var vad som ska tillåtas eller inte i landet . Vem ska fatta beslutet om det ? När ska vi börja räkna på vad som är inhemskt eller ej ?
Katten har väl följt med människan för att människan tycker att den gör nytta. Ska vi verkligen börja exportera allt som inte klarar sig själv i vår natur ? Till vilken nytta ?
Ursäkta trådskaparen , men jag kunde inte låta bli att reagera !!!

Men mamamaggan, låt dom ha sin hårklyveri för det leder ingenstans och det är inte upp till oss att ta ställning varken hit eller dit ..... rolleyes.gif Fuchian

CITAT (Gunilla T @ 17-06-2010, 18:38) *
Fuchian, du kan väl starta egna trådar om du vill diskutera något i stället för att tramsa sönder alla andra trådar..

Gunilla T, gillar ikke ditt påhopp, jag finns här likväl som du, det är bara så att vissa fattar noll -koll, och du verkar vara en av dem, byt tråd för tusan och låt dessa vara i fred om du inte har något att själv inlägga förstås, det är ju ett fritt val, eller ..... thumbdown.gif Fuchian ..
fuchsian
CITAT (Orkidétjuven @ 17-06-2010, 21:46) *
Kära Fuchian. Kan du hänvisa till mig vart jag ens har nämt ett lodjur i denna tråd tidigare? Det här handlade om katter. Aldrig lodjur. Det var Mamamagan som frågade lite sarkastiskt om lodjur skulle utrotas med för att det är ett kattdjur. Men det var EFTER att jag sa att katter inte hör hemma i naturen. När jag säger katt menar jag inte lodjur, precis lika lite som jag menar lejon, panter eller jaguar.

Läs hela tråden om du inte förstår. Om inte, kom inte då med massa dumma kommentarer. Annars skulle jag föreslå att du är istället tyst.

Orkidetjuven, ...... confused.gif vad nu då????? Vad du föreslår är din egen åsikt som jag väljer att inte befatta mig med, du är inte så klar i dina texter, att du kan ge råd till andra ...... thumbdown.gif Fuchian ..Och jag är inte din KÄRA fuchian
När du ber mig hålla tyst, undrar jag om du är bakom knuten och hör mig och då skulle jag förstå att du ber mig att hålla tyst. Det finns inga dumma komentater uta n dumma svar.....Fuchian
Aqvakul
CITAT (fuchian @ 18-06-2010, 10:09) *
Gunilla T, gillar ikke ditt påhopp, jag finns här likväl som du, det är bara så att vissa fattar noll -koll, och du verkar vara en av dem, byt tråd för tusan och låt dessa vara i fred om du inte har något att själv inlägga förstås, det är ju ett fritt val, eller ..... thumbdown.gif Fuchian ..

Skärp dig nu fuchian!

Gunilla startade tråden och kan faktiskt hävda att vi andra ska hålla oss till ämnet.

Har du något eget på hjärtat, så starta en ny tråd!

//Anders
Gunilla T
Som sagt...fuchian, starta gärna egna trådar där du kan tramsa bäst du vill men du förstör andras trådar med dina fåniga inlägg som bara handlar om dig själv. Jag startade denhär tråden för att berätta om fåglarna och inget annat.

Vill du vara så snäll och respektera detta..
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 18-06-2010, 10:09) *
Orkidétjuven ..... Det fanns inga tamkatter, de var lika vilda som andra kattdjur, men kanske lättare av människan att tämja om man nu jämför med ett lejon, som också är ett kattdjur.
Nej, jag har inga beskymmer varken med mårdhund el tvättbjörn, bara de håller sig borta. Mink .. nja.. men jag älskar min blårävspäls! ........ tummenupp.gif fuchian

Skicka tillbaka alla burfåglar och akvariefiskar, hundar, ormar och annat folk har som tamdjur! Att älska sin blårävspäls säger det mesta sick.gif
Glöm inte att tamkatten under långa perioder gjort stor nytta som råttfångare i vårt land. Vad har hunden gjort för nytta?

Varför ska Gunilla T byta tråd när det är hon som skapat tråden. Skapa egna trådar om du har sånt behov av att pladdra om dig själv istället för att förstöra andras trådar.

Jag tycker du agerat föredömligt Gunilla som höll dina katter inne under den mest kritiska perioden. bravo.gif Det borde vara utegångsförbud för katter under häckningsperioden.
fuchsian
CITAT (Aqvakul @ 18-06-2010, 10:20) *
Skärp dig nu fuchian!

Gunilla startade tråden och kan faktiskt hävda att vi andra ska hålla oss till ämnet.

//Anders

Aqvakul .... nädu, nu går du lite för långt. Jag kan väl för bövelen inte rå för att allt jag säger, ska missförstås, men vissa vill göra det, men det bryr jag mig inte om. Jag tänkte inte läsa hela trådet, så jag missade att Gunilla hade startat detta. ......
Det, Gunilla , Ber så mycket ursäkt, det var mitt fel att jag inte läste hela tråden. Jag menar allvar..
Det blev fel och nu i efterskott ska jag lägga ditt namn på minnet, så att detta inte upprepas. ..... angel_not.gif Men du Aqvakul, det är en annan historia som inte hör hit ... men jag är där jag vill, du! ..Fuchian
fuchsian
CITAT (fuchian @ 18-06-2010, 10:17) *
Orkidetjuven, ...... confused.gif vad nu då????? Vad du föreslår är din egen åsikt som jag väljer att inte befatta mig med, du är inte så klar i dina texter, att du kan ge råd till andra ...... thumbdown.gif Fuchian ..

Orkidétjuven ..... Du har ingen annan än dig själv att ta ansvar för, men DU som är såååå himla duktig, som du uppfattar dig själv, borde tänka om. Jag är ingen "ja-sägare" till det som inte passar mig, du har ingen som helst rätt att ge mig nervärderande åsikter ... det är lika med dumhuvud skulle jag, japp - egotripp skulle jag tro ...... thumbdown.gif Låt mig vara ifred .... Fuchian ..
Mollis
[quote name='fuchian' date='18-06-2010, 12:45' post='1243968']
Orkidétjuven ..... Du har ingen annan än dig själv att ta ansvar för, men DU som är såååå himla duktig, som du uppfattar dig själv, borde tänka om. Jag är ingen "ja-sägare" till det som inte passar mig, du har ingen som helst rätt att ge mig nervärderande åsikter ... det är lika med dumhuvud skulle jag, japp - egotripp skulle jag tro ...... thumbdown.gif Låt mig vara ifred .... Fuchian ..
[/
Nu blir jag förbannad faktiskt! Jag skriver inte så mycket här men "Fuchia" (felstavat antagligen och menat att vara Fuchsia) .. om du vill vara här och få råd om trädgård och odling, skärp dig!
fuchsian
CITAT (Aqvakul @ 18-06-2010, 10:20) *
Skärp dig nu fuchian!

//Anders

Aqvakul ..... Jag har inte bett någon att gilla mig och jag vet att här hittas bara fel .fel.. fel ...Alldeles för jobbigt att starta nåt med med denna klientel ......
MOLLIS kan ta och dra .......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon