Har som sagt bott i huset sedan -87 och så vitt jag har sett så har inte stenarna flyttat sig nämnvärt sedan dess, "fusk" är redan planerat.

Jag gjuter plintar i framkant och på sidorna och så klossar jag upp reglarna på mitten mot stenarna samt försöker så gott det går att fästa en bärlina mot husgrunden via de vertikala reglar som jag tidigare pratade om. Stommen för skärmtaket kommer jag att fästa dels i tegelväggen (fasaden) och dels i stolparna i framkanten, kommer att behöva en stolpe på mitten också för taket men där kanske jag blir tvungen att ta bort en sten trots allt och gjuta en plint.
Hela mitt hus är lite märkligt byggt, det står på gammal sjöbotten och det finns inte några fasta ytor någonstans. Vardagsrum och kök ligger på övervåningen och innerväggarna är belagda med någon slags skivor av halm/cement vilket gör att det är näst intill omöjligt att få fast hyllor, gardinsstänger etc. där. Man får limma fast plugg i väggarna för att få något att sitta kvar och blåleran kryper upp i rabatterna varje år oberoende av hur mycket man gräver och försöker ersätta med annan jord. Trivs dock bra i området och har inga planer på att flytta, nära till Huddinge centrum och därifrån bara en kvart med pendeltåg in till sta´n (Sthlm).