CITAT (flaxss @ 16-06-2010, 21:30)

ja men det tycker jag du ska fixa ett bra mikroklimat där. där kan ju finnas mycket roligt du kan odla och testa (om man nu gillar att testa).
Jag har ju bott här i sjutton år nu så det har blivit en hel del testande genom åren. Ett år räknade jag till sammanlagt över 100 perenner och små träd och buskar.

Fast mycket har bara försvunnit genom åren åsså testar man med något annat. Det är det som är kul med krukodling. Vad funkar och vad funkar inte?

CITAT (flaxss @ 16-06-2010, 21:30)

oj +15c på julafton, det borde väl ha varit något speciellt det. hoppas jag får uppleva det. eller jag har nästan upplevt en sådan varm jul, men nog inte så mycket som +15c. väldigt tråkigt med ditt blåregn, självhar jag ett vitregn som övervintrar i kruka ute. än har det gått bra. men det har inte blommat än.
Men, du och Markus bor väl i Skåne (För ni är väl fortfarande tillsammans?) så ni har ju ännu bättre förutsättningar. Men, enligt den här kartan så är vi ju i samma zon numera.

Hur som, kommer det definitivt bli ett blåregn igen så småningom. Så vackert - och doften! Underbar! Det var verkligen en fantastisk känsla att sitta under ett regn av blå, väldoftande klasar med ett glas vin och bara njuta.
Hm, sorry för att jag gled lite OT.