Du är underbar som försöker hitta ett nytt hem åt dom! Min svärmor lät skjuta en katta som kommit till henne och som hon tog hand om, bara för att hon fick kattungar.....jag får ont i magen bara jag tänker på det

Hon hade sparat en av kattungarna, som oxå var en hona, och den fick sen en kattunge, som oxå var en hona. Dessa båda katter hade hon tills hon sålde huset och flyttade till en lägenhet, då lät hon avliva dessa oxå. Vet inte hur det kändes för henne, men jag tror inte hon gjorde sig besvär med att leta nytt hem åt dom. En del människor tycker det är bättre att avliva än att omplacera (eller är för lata för att försöka?) men för mig kom det som en chock, speciellt den första kattan som var dräktig när hon sköts. Dina katter har lyckan att få en chans, det tycker jag är fint! Har du hört med Djurens Vänner om nytt hem? Det ordnar sig säkert! Jag försöker hitta ett nytt hem åt mina kattungars mamma, även om det inte är min katt, vill inte att historien med vår andra katts mamma upprepar sig. Hon avlivades för att hon inte ville flytta med familjen till lägenhet utan återvände hela tiden tillbaka till det gamla bostadsområdet...